Pedagogika sportu

Týden 1

Cíl předmětu:

  • osvojení odborné terminologie pedagogiky sportu 
  • porozumění humanistické koncepci soudobé pedagogiky sportu 
  • analýza soutěžní, školní a rekreační sportovní edukace

Obsah předmětu: 

  • Vymezení a rysy sportovní edukace
  • Prvky sportovně edukačního procesu (cíle, účastníci, podmínky, prostředky)
  • Přehled vývoje pedagogiky sportu
  • Pedagogika sportu v systému věd a její pojetí u nás a v zahraničí
  • Empirická, normativní a kritická koncepce pedagogiky sportu
  • Základní oblasti sportovní edukace (školní, rekreační, soutěžní)
  • Sportovní pedagog a jeho pedagogické kompetence a gradace
  • Pedagogická diagnostika a autodiagnostika ve sportovní edukaci
  • Aplikace pedagogických principů ve sportovní edukaci
  • Sport a globální problémy, environmentální vzdělávání a multikulturní edukace
  • Sportovní edukace a Evropská unie

Povinné a doporučené prameny:

Požadavky na ukončení předmětu:

  • Aktivní účast a splněná docházka na seminářích
  • Výběr tématu a data prezentace
  • Finální úprava prezentace a její vložení do odevzdávárny
  • Vystoupení se schválenou prezentací na semináři v domluveném termínu
  • Písemný test (vzor viz Organizační pokyny – IS MU)
  • Ústní zkouška
(podrobné vymezení viz Organizační pokyny – IS MU)

Program přednášky: 

  • Národní a globální dokumenty o sportu a sportovní edukaci 
  • Vymezení a rysy sportovní edukace

(slajdy k přednáškám jsou dostupné ve studijních materiálech předmětu)