Aplikované pohybové aktivity Np 4431 Aplikované pohybové aktivity (APA) šMezipředmětová akademická disciplína zaměřená na identifikaci a řešení individuálních rozdílů v oblasti pohybových aktivit. š šPropagují přístup k aktivnímu životnímu stylu a sportu. š šZahrnují tělesnou výchovu, sport, rekreaci a rehabilitaci. š Přístupy k edukaci osob s postižením šIntegration šInclusion šSegregation šExclusion š šHistorický kontext – extrémy: Sparta vs vzývání jinakosti šDefinice inkluze VS integrace http://www.fsps.muni.cz/impact/specialni-pedagogika/uvod-do-specialni-pedagogiky/ Jiný pohled na postižení ExtraStory – Poslední Číňanka, co se obouvá podle prastaré tradice, její nohy vypadají děsivě Obávaný etiopský kmen Mursiů: Muži děsí turisty samopaly, ženy si dávají do rtu talířek | Blesk.cz Nejšílenější zkrášlovací rituály planety: Poznejte žirafí ženy i lámání nohou v Číně - Novinky.cz Tělesná výchova a APA šAplikovaná tělesná výchova šZaměření na žáka, studenta, sportovce se SVP -Segregovaná forma -Paralelní forma -Inkluzivní forma šTechnické VS postojové bariéry – patří žák s postižením do běžné TV??? šMožnosti podpory v TV: š- Integrace bez podpory a bez modifikace obsahu – není nutné upravovat obsah, podmínky, metody nebo jde o chybu v procesu integrace (žák je integrován pouze fyzicky, bez individuálního přístupu) – negativní důsledky. šIntegrace s úpravou obsahu a podmínek šIntegrace s využitím peer partnerů/tutorů – učitel nevyužívá asistenta pedagoga, ale je nutná asistence spolužáků, vrstevníků z jiných tříd či žáků z vyšších či nižších ročníků – peer tutorů šIntegrace s využitím asistenta pedagoga šKombinované formy výuky – kombinace různých forem ATv šSpolupráce s organizacemi v komunitě školy nebo žáka šDalší výuka segregovaného charakteru š š Inkluzivní TV http://www.fsps.muni.cz/impact/aplikovana-telesna-vychova/apa-osob-s-telesnym-postizenim/integrace- osob-se-zdravotnim-postizenim/ SPORT A APA šParalympiáda - https://www.youtube.com/watch?v=IocLkk3aYlk šSpeciální olympiády šDeaflympiáda šNárodní soutěže, regionální sporty Sport a APA šVelmi malý zájem ČPV o spolupráci s vysokými školami šKromě SO v podstatě neexistuje systém vzdělávání trenérů šTam, kde probíhá, tam jsme relativně úspěšní –atletika, alpské lyžování, deaflympijský sport, speciálně olympijský sport, sport MP při ČSMPS šMinimální zájem školního sportu o zapojení žáků se zdravotním postižením šPropojení se svazy tzv. „zdravých sportů“ - https://www.british-gymnastics.org/discover/disability-gymnastics, https://www.youtube.com/watch?v=ESeY2CzQyh8 šNutná „profesionalizace“ přístupu; často absence vize a systémové spolupráce šZapočatá cesta „narovnávání“ financování sportu Rekreace a APA šExpedice přes Bar šhttps://www.youtube.com/watch?v=DqGx7I6q7bc šKurz šOrganizace, klienti, marketing a promo před i po, finanční zázemí, catering, doprava, ubytování, sportovní zázemí, pomůcky, harmonogram, krizové scénáře, varianty, víkendový teambulding šPraktický dopad šSamostatnost šZážitek pro všechny Vize do budoucnosti šKonzultant APA – poradenský pracovník Emil open Soutěž v Moderní gymnastice MP Projekt IVČA Sebeobrana specifických skupin