Před nástupem na praxi
Povinnou součástí Vašeho studia v podzimním semestru 2024 je absolvování praxe. Formát předmětu
„b4030 Praxe“ umožňuje plnit Vaše praxe průběžnou či souvislou formou. V ideálním případě se snažte
Vaše praxe dokončit dokonce pravidelné výuky v podzimním semestru, tj. do 16. 12. 2024. Pokud to
situace nedovolí, a budete ji muset realizovat i později, například na zimních lyžařských kurzech či
sportovních soustředěních mohu vaše praxe uznat a zapsat jako splněné do ISu i po dobu, po kterou
mi to systém dovolí, nejpozději však do konce ledna 2025.
V rámci této praxe musíte absolvovat 1 hodinu 2x týdně či 2 hodiny jednou týdně ve Vámi zvolené organizaci, tzn. celkem 26 hodin, které odpovídají 13 týdnům výuky v daném semestru. V případě dohody s vašimi zvolenými organizacemi můžete také využít formu souvislou, kde si Vaše praxe můžete plnit na soustředěních, příměstských táborech apod. ve formátu 5,2 hod denně po dobu pěti dní.
S podzimním semestrem 2024 se mění doposud tradiční model výběru organizací, ve kterých budete realizovat své praxe. Původně formát praxí umožňoval zcela svobodný výběr organizací, to již nebude zcela možné. Důvodem je především snížení náročné administrativy (uzavírání nových smluv), ale také snaha zvyšovat kvalitu vašeho vedení na praxi. Z tohoto důvodu do realizace praxi vstupuje nový strategický partner, kterým je Centrum univerzitního sportu MUNI (https://www.fsps.muni.cz/cus).
o Studenti kombinovaného studia (SEBS, RVS, MS, OKT) – vlastní výběr organizace
o Studenti Trenérství, prezenční i kombinované formy studia – pokračují dále ve svých praxích, které vykonávali během předmětu Trenérsko-metodická praxe I a II
o Studenti sdruženého studia – vlastní výběr organizace, výhradně však pouze ZŠ nebo SŠ,
v případě, že nebudete mít vlastní možnost, naše fakulta vám bude garantovat umístění
v jedné se spolupracujících škol v Brně. Nabídka škol bude na začátku září zveřejněna v: IS –
Praxe – Inzerce – Předmětové praxe
• 5. 9. 2024 v 19:00 hod online konzultace k založení praxe či výběru praxe MS Teams Odkaz: https://teams.microsoft.com/l/meetupjoin/19%3ameeting_NzM3Yzg3OTItYmUxMi00YmNhLWI5ZDctNzczNDhjYzliZWI0%40thread.v 2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2211904f23-f0db-4cdc-96f7- 390bd55fcee8%22%2c%22Oid%22%3a%22b7fa6192-7508-42ca-95d4-32bf6801ef27%22%7d ID schůzky: 360 191 228 761; Přístupový kód: KzRTBY
• do 10. 9. 2024 založit praxi v ISu nebo se k ní přihlásit
• do 14.10. odevzdat smlouvy se spolupracujícími organizacemi
• konec ledna 2025 – hraniční termín pro uznání zápočtu
Úkol č. 1
Výběr organizace a příprava dokumentů (smlouvy a další dokumenty)
INSTRUKCE
1. Vybrat si organizaci pro realizaci praxe dle parametrů uvedených výše. V případě volby organizace, která není zanesena v nabídce proveďte její registraci (nápověda níže).
Nápověda IS: Praxe v IS MU: Kde najdu svoje praxe? Jak se přihlásím na nabídku praxe? Jak vložím vlastní praxi?
2. V ISu v portálu praxí přibyla nová funkcionalita „SMLOUVY“, kde si můžete ověřit, zda má naše fakulta s organizací, kam plánujete nastoupit na praxi, již uzavřenou smlouvu. Pokud ji v uvedeném seznamu dohledáte, pak je s tímto poskytovatelem platná smlouva uzavřena a není nutné ji dále řešit. (Detailní postup, jak ověřit existenci již uzavřené smlouvy Vám přikládám níže, mezi dokumenty administrátora). Pokud smlouva není uzavřena postupujete dále bodem č.3.
3. Vyplnit a vytisknout 2x (nejlépe oboustranně) níže uvedené dokumenty
4. Domluvit si osobní schůzku v organizaci a dát k podpisu 2x následující dokumenty:
a) Příloha č. 1 – Smlouva o zajištění spolupráce při realizaci praxe studentů (odevzdává se 2x, kancelář č. 337)
b) Příloha č. 2 – Souhlas s umístěním studenta na praxi (ponecháváte si Vy a Vaše organizace)
c) Příloha č. 3 – Časový plán studenta/studentky (odevzdává se s dalšími dokumenty na konci Vaší praxe)
5. Dokumenty poté uložte do aplikace - sada úkolů a originál smlouvy (Příloha č.1).
6. Fyzické odevzdání smluv na fakultě (do termínu 14.10. 2024) a na co si dát pozor!
- Vytisknou, vyplnit a nechat podepsat s razítkem (pokud ho subjekt vlastní) 2x originál smlouvy (příloha č. 1)
- V hlavičce smlouvy vyplnit název organizace, kým je zastoupena a její sídlo. Podpis musí být na dokumentech uveden od osoby, která má k němu oprávnění.
Příklad 1: smlouvu musí podepsat předseda oddílu, ale jako kontaktní osoba může být uveden Váš provázející pedagog;
Příklad 2: smlouvu podepisuje paní ředitelka školy, ale jako kontakt je uveden Váš provázející pedagog, se kterým jste na hodině TV.
- Vše musí souhlasit s údaji ve Veřejném rejstříku (www.justice.cz). Prosím i Vy si proveďte kontrolu, aby nedocházelo k vrácení smlouvy (zejména zkontrolujte zastoupení a kdo má podpisové právo).
- Smlouvy prosím doneste přímo do kanceláře D33/337, kde si je osobně převezmu v průběhu konzultačních hodin. Hraniční termín pro odevzdání byl stanoven na 14. 10. 2024. Pro tuto agendu jsem vypsal konzultační hodiny k tomu určené: pondělí 9-10 hod. Smlouvy mi předáte a mým úkolem bude ověřit jejich správnost (v souladu s Veřejným rejstříkem).
- Studenti kombinovaného studia mohou pro odevzdávání také využít uzavíratelnou schránku, která je u kanceláře nainstalována. Pokud smlouvy bidete odevzdávat v době, kdy ještě nebude instalovaná vyhledejte během páteční výuky paní sekretářku (Bc. Veroniku Kubíčkovou), jsme domluvení, že mi následně dokumenty předá ke kontrole. Případně se zastavte na mou výuku, kde si smlouvy převezmu.
- Na smlouvy prosím tužkou napište také Vaše jméno, příjmení a také UČO. V případně chybných nebo neúplných údajů Vás pak mohu ztotožnit se smlouvou a kontaktovat Vás (dopíší studenti prezenční i kombinované formy studia).