Úvod do pedagogické praxe

Práce s KRAU

  • Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství je kurikulární dokument Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, který definuje potřebné kompetence, kterými by měl disponovat absolvent či absolventka pregraduálního učitelského vzdělávání
  • jedná se tedy svým způsobem o cílové kategorie, k jejichž naplňování a naplnění by mělo vést studium (včetně složky praxe) každého studujícího
  • na odkazu níže si stáhněte stručný přehled KRAU (na odkazu pod ním si potom můžete otevřít i kompletní informaci MŠMT ke KRAU)
  • prostudujte si jednotlivé kompetenční oblasti a v jejich rámci definované kompetence
  • u každé kompetence zaměřte pozornost i na podrobnější charakteristiku na úrovni 1 (absolvent/ka)
  • následně si vyberte jednu oblast a jednu její kompetenci, na kterou se chcete na své nadcházející pedagogické praxi soustředit (volba je čistě na Vás, jestli budete vycházet z toho, v čem pociťujete největší rezervy, co máte nejméně zmapované, s čím máte u sebe pozitivní zkušenost..., jde čistě o Vaše rozhodnutí)
  • v sadě úkolů na portálu Praxe si u úkolu "Práce s kompetenčním rámcem" stáhněte textový dokument, do kterého podle předtisku doplníte sledovanou oblast a vybranou kompetenci
  • dále potom z textu kompetenčního rámce doplňte i jednotlivé charakteristiky dané kompetence z úrovně 1 (absolvent/ka) a podle uvedené hodnotící školy ohodnoťte, na jaké úrovni se u jednotlivých dílčích charakteristik aktuálně podle svého názoru nacházíte (pro svůj lepší přehled můžete toto hodnocení doplnit komentářem či jej doložit nějakým příkladem)
  • následně si formou stručných bodů stanovte, co vnímáte jako důležité udělat, na co se zaměřit, v čem se zlepšit..., abyste se na konci této pedagogické praxe v hodnocení alespoň jedné charakteristiky posunuli k pozitivnějšímu hodnocení
  • na konci pedagogické praxe potom proveďte u dané kompetence novou sebereflexi a doplňte nové vyhodnocení daných charakteristik
  • po novém vyhodnocení ještě stručně shrňte, jakých posunů jste celkově dosáhli, případně nedosáhli a co v tomto výsledku hrálo klíčovou roli
  • doplněný list vložte zpět k příslušnému úkolu v sadě úkolů na portálu praxe