Pedagogická praxe 3

Základní informace

  • předmět n4131 Pedagogická praxe 3 je pedagogickou praxí průběžnouje určený pouze jednooborovým studentům učitelství tělesné výchovy
  • cílem předmětu je komplexně a systematicky rozvíjet předpoklady a profesní kompetence studujících učitelství pro práci učitele tělesné výchovy i mimo rámec běžné výuky tohoto předmětu; studující tedy v rámci této pedagogické praxe získávají zkušenosti s realizací školních sportovních či jiných tělovýchovných akcí pro žáky, které přesahují rámec běžné výuky, jako např. školní lyžařský nebo cykloturistický výcvikový kurz, školní sportovní turnaj či soutěž, školní sportovní den apod.
  • studující se tak aktivně zapojí do přípravy, realizace i vyhodnocení takové školní akce podle vlastního výběru, pozná všechny formální, organizační a technické náležitosti, které jsou ve školním prostředí s takovou akcí spojeny a ověří si, jaké postupy jsou v dané situaci nezbytné či nejefektivnější
  • pro efektivní získání potřebných zkušeností je i v rámci této pedagogické praxe nezbytné vedení zkušenějšího pedagoga, kterého můžeme označit jako "provázejícího učitele", i zde jsou totiž klíčovými prvky, kromě samotné praktické zkušenosti, sdílení zkušeností, mentoring a reflexe
  • praxe může být realizována na základní i střední škole  
  • v průběhu realizace pedagogické praxe, při zpracování požadovaných podkladů a během jejího následného vyhodnocení se studující řídí rámcovým harmonogramem praxe (kapitola "Rámcový harmonogram praxe" v této interaktivní osnově, pro případné vytištění potom i pdf soubor ve Studijních materiálech předmětu)
  • neplnění termínů či požadavků, stanovených rámcovým harmonogramem praxe, může vést k udělení  hodnocení "X" do hodnocení předmětu v ISu (nesplnění průběžných požadavků předmětu)
  • absolvování praxe nelze nahradit pouhým potvrzením o aktivním vykonávání práce učitele
  • přítomnost na praxi nemůže být omluvou pro absenci na řádně rozvrhované výuce na fakultě
  • časová zátěž studia předmětu je 60 hodin za semestr, přičemž přímá účast na pořádané akci z toho činí 6 - 8 vyučovacích hodin (podle délky akce, u vícedenních akcí, jako např. kurzy, je samozřejmě možné se účastnit po celou dobu kurzu, ale podmínka účasti je splněna už při účasti alespoň na jednom celém programovém dni, viz pokyny k předmětu), zbývající časová zátěž je podle potřeby rozdělena mezi teoretickou přípravu, samostudium, konzultace s provázejícím učitelem, přípravu akce, realizaci reflexe a zpracování písemných podkladů pro potřeby praxe   
  • základním systémovým nástrojem při plnění pedagogické praxe je portál Praxe, na kterém jsou shromažďovány veškeré údaje k jednotlivým praxím a studující se zde, skrze své připojení k vybrané praxi, dostává k jednotlivým úkolům a potřebným podkladům pro její plnění (nápověda k aplikaci Praxe v ISu je na níže uvedeném odkazu) 
  • pro potřeby pedagogické praxe využívejte výhradně dokumenty a formuláře, které jsou připraveny ve Studijních materiálech tohoto předmětu či v příslušné sadě úkolů na portálu Praxe (nepožívejte materiály, které jste si dříve stáhli a máte je třeba předvyplněné, zvláště např. u smluv, které mohly projít aktualizací, byste se tak vystavovali riziku, že dokument nebude přijat)