Pedagogická praxe 3

Výběr školy a provázejícího učitele pro realizaci praxe

Výběr školy

  • školu pro realizaci pedagogické praxe si v rámci tohoto předmětu volí všichni studující podle vlastního uvážení, může se jednat o školu základní i střední
  • pro tento předmět pedagogické praxe není na portálu Praxe vypisovaná žádná nabídka v rámci Inzerce nabídek
  • pro co největší organizační a administrativní zjednodušení doporučujeme snažit si praxi domluvit na stejné škole, kde studující absolvuje i  souběžnou Pedagogickou praxi 2, ale je akceptován i výběr jakékoliv jiné školy
  • pokud má studující záměr realizovat praxi mimo školní prostředí, musí to nejprve konzultovat s vyučujícím předmětu
  • výjimka pro realizaci praxe mimo školní prostředí ale bude udělena pouze za splnění následujících podmínek
    • jedná se o akci požadovaného charakteru (sportovní či tělovýchovná akce pro děti ve věkové skupině žáků základních či středních škol) a odpovídajícího rozsahu
    • studující dodá k akci všechny požadované doklady a podklady, jaké jsou nastaveny v pokynech k předmětu

Výběr provázejícího učitele

  • jak je již zmíněno v závěru kapitoly "Obsahové možnosti plnění praxe", výběr provázejícího učitele se do značné míry odvíjí právě od zamýšlené akce
  • je tedy na posouzení studujícího, jakého provázejícího učitele za daných okolností osloví (dobrým vodítkem může pochopitelně být také doporučení vedení školy)
  • je důležité upozornit, že za vedení této pedagogické praxe není provázejícím učitelům ze strany fakulty vyplácena finanční odměna
  • kritéria výběru lze i v případě této obsahově specifické praxe definovat obdobně, jako při výběru provázejícího učitele na předchozích praxích
    • odpovídající kvalifikace 
    • dostatečná odborná způsobilost
    • dlouhodobá zkušenost s realizací sportovních a tělovýchovných akcí
  • praktikující učitelé tělesné výchovy, kteří ke splnění podmínek Pedagogické praxe 3 budou chtít využít akci, kterou pořádají již sami v roli vedoucího kurzu, hlavního organizátora apod., mohou požádat vyučujícího předmětu o výjimku, v jejímž rámci nebudou mít stanoveného provázejícího učitele (jsou-li sami v daném kolektivu v pozici více zkušených, není adekvátní požadovat, aby je někdo z méně zkušených kolegů supervidoval)
  • v případě, že vyučující předmětu studujícímu tuto výjimku udělí, nebude v závěrečné reflexi vyplňován reflektivní dotazník provázejícího učitele, ale ostatní požadavky zůstávají beze změny