Pedagogická praxe 3
Zprostředkování Smlouvy mezi vybranou školou a fakultou
- předtisk Smlouvy studující nalezne ve Studijních materiálech předmětu, složka Smlouvy (rychlý odkaz na dokument je na stránce níže, použijte výhradně tento vložený formulář); pro její uzavření může být použit právě jen tento předtisk, který bude pouze ve vyznačených rubrikách doplněn požadovanými údaji, v uvedeném znění Smlouvy není možné provádět jakékoliv úpravy
- studující nejprve zajistí podepsání Smlouvy u ředitele(ky) či statutárního zástupce vybrané školy a následně ji předává garantovi nebo vyučujícímu předmětu ke schválení a zajištění podpisu statutárního zástupce fakulty (děkana)
- ve Smlouvě studující nejprve v elektronické podobě doplní nezbytné, žlutě zvýrazněné, údaje (potřebné údaje je samozřejmě potřeba dopředu získat od odpovědného zástupce školy; doporučujeme s sebou znění Smlouvy vzít už na jednání ohledně možnosti absolvovat praxi na dané škole a potřebné údaje si tak doplnit ihned na jednání s vedením školy)
- další postup závisí na tom, jestli bude Smlouva za školu podepsána elektronicky (ředitel, ředitelka či statutární zástupce disponuje tzv. elektronickým podpisem) nebo standardně vlastnoručním podpisem
- za elektronicky podepsanou Smlouvu lze považovat pouze dokument opatřený standardizovaným digitálním nástrojem, označovaným jako elektronický podpis, Smlouvy podepsané vlastnoručním podpisem, naskenované a poslané e-mailem nelze akceptovat jako Smlouvy elektronicky podepsané
- fakulta, s ohledem na rychlejší a jednodušší postup zpracování, preferuje elektronicky podepsané Smlouvy, studující proto vždy v případě jejího zprostředkování tuto možnost u vedení školy ověří
- v případě použití elektronického podpisu studující řediteli či ředitelce školy, případně jejich statutárnímu zástupci, předá soubor s doplněným tiskopisem Smlouvy a požádá o vložení elektronického podpisu
- vzniklý dokument (Smlouva s elektronickým podpisem) je potom potřeba předat garantovi či vyučujícímu předmětu, který zajistí jeho zpracování a podepsání statutárním zástupcem fakulty (dokument je samozřejmě nejsnazší zaslat prostřednictvím e-mailu; pokud bude zástupce školy souhlasit, může jej garantovi či vyučujícímu po doplnění elektronického podpisu zaslat i přímo; v případě, že by Smlouvu s elektronickým podpisem opravdu odesílal přímo zástupce školy, je ale potřeba ověřit, že byla odeslána garantovi či vyučujícímu na správný e-mail a požádat, aby byla Smlouva v e-mailu blíže identifikována, tedy minimálně v něm byla uvedena jména a příjmení studujících, s jejichž praxí je aktuálně spojena)
- pokud bude Smlouva podepsána vlastnoručním podpisem, studující doplněnou Smlouvu dvakrát vytiskne a oba výtisky nechá podepsat a orazítkovat u statutárního zástupce školy (jinými slovy ten, kdo je oprávněn za školu jednat a smlouvy podepisovat, tedy jednoznačně ředitel(ka), případně určený statutární zástupce, kterým ale nemusí být vždy osoba na pozici zástupce ředitele; na toto je důležité se opravdu dobře na dané škole doptat, protože Smlouva podepsaná za školu neoprávněnou osobou nebude fakultou akceptována a garant či vyučující předmětu ji bude muset vrátit k novému podpisu)
- oba podepsané originály Smlouvy potom studující fyzicky doručí na fakultu, aby mohly být podepsány statutárním zástupcem fakulty (fyzickým doručením je myšleno předání obou výtisků Smlouvy v papírové podobě s originál razítkem a originál podpisem, nelze akceptovat naskenování podepsané a orazítkované smlouvy a její zaslání e-mailem či dodání jen jednoho originálu a jedné kopie)
- výtisky Smlouvy jsou fyzicky doručeny do rukou garanta nebo vyučujícího předmětu (pro potřeby předání je možné využít vyhrazené konzultační hodiny garanta či vyučujícího dle informace v ISu, prostřednictvím e-mailu předem domluvenou schůzku s garantem či vyučujícím, případně kovovou schránku s označením "Praxe" vedle místnosti č. 337 v budově D33)
- garant či vyučující předmětu zajistí další zpracování předaných Smluv a jejich podepsání statutárním zástupcem fakulty
- prvním krokem garanta či vyučujícího při převzetí nově podepsané Smlouvy (ať už s elektronickým či vlastnoručním podpisem) je její kontrola; pokud budou ve Smlouvě nalezeny nesrovnalosti, které je nutné odstranit, bude muset Smlouvu vrátit studujícímu, který ji ke zpracování předal, k zajištění opravy chyb a nového podpisu; vyplňování smlouvy proto prosím věnujte patřičnou pozornost, aby nedocházelo ke zbytečným průtahům při schvalování Smluv a zvyšování administrativní zátěže všech zúčastněných
- teprve schválením a podepsáním Smlouvy i ze strany fakulty vzniká studujícím nárok na zahájení realizace pedagogické praxe na vybrané škole (o úspěšném dokončení schvalovacího procesu Smlouvy se studující dozví na základě toho, že garant či vyučující předmětu schválí příslušnou registraci praxe v ISu na portálu Praxe)
- doručení nově uzavírané Smlouvy do rukou garanta či vyučujícího (ať už s elektronickým či vlastnoručním podpisem) musí proběhnout nejpozději do termínu dle rámcového harmonogramu praxe; Smlouvy, které budou doručeny až po tomto termínu, již nemusí být z důvodu nedostatečné administrativní kapacity akceptovány, čímž pádem studující nebude moci svou pedagogickou praxi zahájit a tudíž v daném semestru tento předmět nebude moct plnit
- vrácení Smlouvy s podpisem statutárního zástupce fakulty na příslušnou školu zprostředkuje po dokončení schvalovacího procesu garant či vyučující předmětu ve spolupráci s určeným administrativním pracovníkem fakulty