Pedagogická praxe 3

Činnosti provázejícího učitele

Provázející učitel vede svěřené studující po celou dobu jejich pedagogické praxe a podle sjednaného plánu akce společně s nimi naplňuje jednotlivé aktivity, zejména:

  • po domluvě se studujícím sestaví společně plán akce a následně buď konzultuje průběh přípravy, nebo zprostředkovává své zkušenosti s postupem přípravy a zadává dílčí úkoly
  • seznámí studující s žáky, kteří se budou akce aktivně účastnit, a dále s prostředím, materiálním vybavením a dalšími nezbytnými okolnosti, které se k pořádané akci vztahují
  • superviduje a reflektuje zapojení studujících do realizace akce
  • vyplní závěrečný reflektivní dotazník provázejícího učitele v ISu

Ve vzájemné kooperaci s provázejícím učitelem je naprosto nezbytná určitá míra aktivity i na straně studujících, nebát se požádat o ukázání, zeptat se na to, co třeba ještě nezaznělo nebo je nejasné, v rámci možností se proaktivně zapojit do řešení nějaké situace... Zkušenosti nám zkrátka nemohou být pouze "donášeny" na pověstném zlatém podnosu, je potřeba se o ně určitým způsobem zasloužit!

Následující