Pedagogická praxe 3
Činnosti provázejícího učitele
Provázející učitel vede svěřené studující po celou dobu jejich pedagogické praxe a podle sjednaného plánu akce společně s nimi naplňuje jednotlivé aktivity, zejména:
- po domluvě se studujícím sestaví společně plán akce a následně buď konzultuje průběh přípravy, nebo zprostředkovává své zkušenosti s postupem přípravy a zadává dílčí úkoly
- seznámí studující s žáky, kteří se budou akce aktivně účastnit, a dále s prostředím, materiálním vybavením a dalšími nezbytnými okolnosti, které se k pořádané akci vztahují
- superviduje a reflektuje zapojení studujících do realizace akce
- vyplní závěrečný reflektivní dotazník provázejícího učitele v ISu
Ve vzájemné kooperaci s provázejícím učitelem je naprosto nezbytná určitá míra aktivity i na straně studujících, nebát se požádat o ukázání, zeptat se na to, co třeba ještě nezaznělo nebo je nejasné, v rámci možností se proaktivně zapojit do řešení nějaké situace... Zkušenosti nám zkrátka nemohou být pouze "donášeny" na pověstném zlatém podnosu, je potřeba se o ně určitým způsobem zasloužit!
Následující