Celková závěrečná sebereflexe n4132 Reflexe praxe 2 Podle následující osnovy, vycházející z Kompetenčního rámce absolventa a absolventky učitelství, stručně reflektujte svoji vlastní výuku do níže vloženého textového pole. Využívejte popisný jazyk, snažte se zachytit konkrétní příklady a situace. Osnova sebereflexe: ‒ plánování výuky (např. formulace cílů, poznávání vzdělávacích a individuálních potřeb žáků, didaktické zpracování obsahu…), ‒ vedení výuky (např. volba vhodných forem, metod, ověření míry porozumění žáků, vyhodnocování dosahování cílů…) ‒ vytváření prostředí, podporující učení žáků (např. bezpečnost, efektivní organizace, komunikace…), ‒ poskytování zpětné vazby a hodnocení (např. hodnotící metody, tvorba hodnotících kritérií, používání posuzovacího jazyka při zpětné vazbě…). Nyní si na základě vlastních zkušeností, priorit a doporučení provázejícího učitele naformulujte 3 cíle svého profesního rozvoje, které považujete pro svoji další vyučovací praxi za nejdůležitější (neopomeňte pravidla pro formulování cílů). Ke každému cíli se potom pokuste nastavit nějaký indikátor či indikátory, s jejichž pomocí budete schopni průběžně sledovat a vyhodnocovat, jestli k naplňování stanoveného cíle reálně dochází (viz uvedený příklad). Cíl Indikátor Ukázkový příklad: Do konce školního roku zefektivnit přenos informací při zadávání pokynů k cvičením. Ukázkový příklad: Výrazně se zkrátí doba vysvětlování a doplňujících dotazů, čímž se zrychlí organizace jednotlivých cvičení a průběh hodiny bude plynulejší.