Východiska Odborné praxe 1
Cílem předmětu je získat teoretické znalosti a praktické dovednosti k plánování, vedení a řízení výcviku v komerční sféře i bezpečnostních složkách. Studující propojí teoretické znalosti a praktické dovednosti nabyté při studiu i mimo něj.
Studující vytvoří projektové týmy, ve kterých navrhnou, rozpracují, realizují, evaluují projekt tematicky vhodný pro výstupy daného studijního programu, konkrétně se bude jednat o projekty s bezpečnostní nebo sebeobrannou tematikou. Všechny projekty budou pod supervizí garanta praxe nebo přiděleným vyučujícím.
Po prvotním záměru projektu studující vytipují, osloví nebo budou osloveni po obecné nabídce konkrétní cílovou skupinou. Provedou analýzu potřeb této skupiny, na kterou naváží rozpracováním projektu a jeho realizací. Finanční zdroje, prostory a komunikaci s veřejností či vybranou skupinou studující provádějí sami, dílčí kroky konzultují s přiděleným supervizorem.
Jako pomocní instruktoři jsou zapojeni studující Bc. SEBS v rámci vlastní odborné praxe Studující NMgr. ASEBS při vedení týmu mj. i dávání zpětnou vazbu pomocným instruktorům.
Vyučovací metodou je projektová výuka se všemi jejími přínosy i riziky.
Posláním programu ASEBS je připravit vysoce kvalifikované, vysokoškolsky vzdělané odborníky v oblasti osobní bezpečnosti, speciální tělesné přípravy a aplikované sportovní edukace u bezpečnostních složek. Projektová výuka v odborných praxích je nenahraditelnou formou obohacení schopností a dovedností vlastní zkušeností a řešením problémů, které by absolventy čekaly v jejich následné profesní praxi.
Jelikož je výstupem studijního programu ASEBS práce s bezpečnostními sbory, propojujeme touto inovací také odborné praxe ASEBS s odbornými praxemi bakalářského studijního programu TVS specializace Speciální edukace bezpečnostních složek (SEBS). Studující SEBS se zapojí do projektů ASEBS jako pomocní instruktoři, čímž získají zkušenosti v sebeobranných kurzech a vyzkouší si simulační výuku v rámci hraní rolí pro účastníky kurzů a kompetence pro individuální práci s klientem. Studující ASEBS tím získají další důležitou kompetenci a to při vedení týmu a dávání zpětné vazby z pozice vedoucích (přesné zadávání úkolů, vymezení očekávání při spolupráci, zpětná vazba během a po kurzu pro studující SEBS). Na způsob podávání zpětné vazby opět dohlíží supervizor, aby se i v této oblasti studující ASEBS zdokonalovali. Podávání zpětné vazby je součástí předmětu Androdidaktika (ASEBS).