Školní pedagogika

Vyučování a učení

Výstupy z učení

  • studující analyzují strukturu výuky a jednotlivé činitele charakterizují
  • studující objasní kritéria kvality výuky

Klíčová slova

Vyučování, učení, výuková interakce, interakční styl, model výuky.

Vzdělávací obsah

Doporučené zdroje a další studijní materiály

  • HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, Lenka a Jan SLAVÍK. Modelování kurikula. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020. ISBN 978-80-261-0903-7. 
  • JANÍKOVÁ, Marcela. Interakce a komunikace učitelů tělesné výchovy. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-208-6. 
  • PRŮCHA, Jan (ed.). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2. 
  • PRŮCHA, Jan; WALTEROVÁ, Eliška a MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8. 
  • SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7. 

Kontrolní úkoly

  1. S pomocí Hendrichova modelu výuky popište jednotlivé činitele výuky a jejich vzájemné vazby.
  2. Na základě konkrétních příkladů charakterizujte vybrané znaky efektivního výukového prostředí.
  3. Popište, analyzujte a porovnejte typickou strukturu transmisivní a konstruktivistické výuky.