Školní pedagogika
Vyučování a učení
Výstupy z učení
- studující analyzují strukturu výuky a jednotlivé činitele charakterizují
- studující objasní kritéria kvality výuky
Klíčová slova
Vyučování, učení, výuková interakce, interakční styl, model výuky.
Vzdělávací obsah
Doporučené zdroje a další studijní materiály
- HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, Lenka a Jan SLAVÍK. Modelování kurikula. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020. ISBN 978-80-261-0903-7.
- JANÍKOVÁ, Marcela. Interakce a komunikace učitelů tělesné výchovy. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-208-6.
- PRŮCHA, Jan (ed.). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.
- PRŮCHA, Jan; WALTEROVÁ, Eliška a MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
- SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.
Kontrolní úkoly
- S pomocí Hendrichova modelu výuky popište jednotlivé činitele výuky a jejich vzájemné vazby.
- Na základě konkrétních příkladů charakterizujte vybrané znaky efektivního výukového prostředí.
- Popište, analyzujte a porovnejte typickou strukturu transmisivní a konstruktivistické výuky.