Školní pedagogika

Škola jako organizace

Výstupy z učení

  • studující vymezí právní postavení školy v rámci školského systému ČR
  • studující charakterizuje vnitřní strukturu školy

Klíčová slova

Cíle školy, vzdělávací systém, školský systém, druhy škol, zřizovatel, školské zařízení, právní subjektivita školy, organizace školy, ISCED.

Vzdělávací obsah

Doporučené zdroje a další studijní materiály

  •  JANÍKOVÁ, Marcela. Základy školní pedagogiky. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-183-6. 

Kontrolní úkoly

  1. Popište vzdělávací systém v ČR.
  2. Definujte pojem právní subjektivita a popište jaké důsledky pro školu existence tohoto institutu v našem školském systému má.
  3. Na příkladu školy, na které absolvujete svoji pedagogickou praxi, popište její vnitřní strukturu jako organizace.