Školní pedagogika

Žák

Výstupy z učení

  • plánují výuku s ohledem na výsledky a individualitu žáků i celé třídy

Klíčová slova

Žákovo pojetí učiva, výsledky učení, školní třída, sociální skupina, kázeň, motivace, učební styl.

Vzdělávací obsah

Doporučené zdroje a další studijní materiály

  • FIALOVÁ, Ludmila. Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1854-8. 
  • HELUS, Zdeněk. Osobnost a vzdělávací úspěšnost žáka. In Franiok, P., Knotová, D. (eds). Učitel a žák v současné škole. Brno: MU, 2008, s. 11 – 19. 
  • JANÍKOVÁ, Marcela. Základy školní pedagogiky. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-183-6. 
  • ŠKODA, Jiří a Pavel DOULÍK. Psychodidaktika: metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3341-8. 
  • VALIŠOVÁ, Alena a KASÍKOVÁ, Hana. Pedagogika pro učitele. Pedagogika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0. 

Kontrolní úkoly

  1. Definujte pojem "žákovská prekoncepce" a popište jeho vztah s žákovým pojetím učiva.
  2. Uveďte konkrétní příklady podpory pozitivního rozvoje motivace žáka k učení ze strany učitele a příklady přístupu učitele, způsobujícího naopak demotivaci žáka k procesu učení.
  3. K vybraným typologiím učebních stylů uveďte konkrétní příklady úloh ve výuce, které respektují konkrétní učební styl.