Didaktika tělesné výchovy

Diagnostika a hodnocení v tělesné výchově

Výstupy z učení

  • studující vysvětlí souvislost mezi vzdělávacím cílem a hodnocením výsledku vzdělávacího procesu
  • studující interpretuje funkce kriteriálního hodnocení a zpětné vazby a posoudí kvalitu takového hodnocení
  • studující zváží pozitiva a negativa nejčastěji používaných forem hodnocení v tělesné výchově
  • studující posoudí význam sebehodnocení pro rozvoj žáka

Klíčová slova

Předmět hodnocení, diagnostické metody, hodnocení, kriteriální hodnocení, sebehodnocení.

Vzdělávací obsah

Doporučené zdroje a další studijní materiály

  • FIALOVÁ, Ludmila. Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1854-8. 
  • HRABINEC, Jiří. Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3625-2. 
  • RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-659-7. 
  • STARÝ, Karel a Veronika LAUFKOVÁ. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6. 

Kontrolní úkoly

  1. Sestavte kriteriální hodnotící checklist na poslední motorickou dovednost, kterou jste se žáky na své pedagogické praxi nacvičovali. Konzultujte jej s provázejícím učitelem.
  2. Doplňte jednotlivá kritéria z předchozího úkolu o indikátory kvality alespoň ve třech úrovních. Výslednou podobu indikátorů rovněž zkonzultujte se svým provázejícím učitelem. 
  3. Navrhněte kritéria pro sebehodnocení žáka pro nadcházející nácvik vybrané motorické dovednosti na své pedagogické praxi, jako kdybyste měli v úmyslu realizovat nácvik i formou didaktického řídicího styly se sebehodnocením.