Didaktika tělesné výchovy
Diagnostika a hodnocení v tělesné výchově
Výstupy z učení
- studující vysvětlí souvislost mezi vzdělávacím cílem a hodnocením výsledku vzdělávacího procesu
- studující interpretuje funkce kriteriálního hodnocení a zpětné vazby a posoudí kvalitu takového hodnocení
- studující zváží pozitiva a negativa nejčastěji používaných forem hodnocení v tělesné výchově
- studující posoudí význam sebehodnocení pro rozvoj žáka
Klíčová slova
Předmět hodnocení, diagnostické metody, hodnocení, kriteriální hodnocení, sebehodnocení.
Vzdělávací obsah
Doporučené zdroje a další studijní materiály
- FIALOVÁ, Ludmila. Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1854-8.
- HRABINEC, Jiří. Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3625-2.
- RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-659-7.
- STARÝ, Karel a Veronika LAUFKOVÁ. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6.
Kontrolní úkoly
- Sestavte kriteriální hodnotící checklist na poslední motorickou dovednost, kterou jste se žáky na své pedagogické praxi nacvičovali. Konzultujte jej s provázejícím učitelem.
- Doplňte jednotlivá kritéria z předchozího úkolu o indikátory kvality alespoň ve třech úrovních. Výslednou podobu indikátorů rovněž zkonzultujte se svým provázejícím učitelem.
- Navrhněte kritéria pro sebehodnocení žáka pro nadcházející nácvik vybrané motorické dovednosti na své pedagogické praxi, jako kdybyste měli v úmyslu realizovat nácvik i formou didaktického řídicího styly se sebehodnocením.