Didaktika tělesné výchovy
Tělesná výchova jako školní předmět a její pojetí
Výstupy z učení
- studující vymezí předmět didaktiky jako vědní disciplíny a zařadí didaktiku tělesné výchovy do struktury pedagogických věd
- studující popíše vztah didaktiky tělesné výchovy k pedagogice, obecné didaktice, speciálním didaktikám a k souvisejícím vědním disciplínám, zejména kinantropologii, psychologii a některým biologickým vědám
- studující identifikuje hlavní vývojové etapy historie tělesné výchovy jako školního předmětu na českých školách
Klíčová slova
Pedagogika, obecná didaktika, speciální didaktiky, kinantropologie, didaktický výzkum, historie tělesné výchovy.
Vzdělávací obsah
Doporučené zdroje a další studijní materiály
- RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-659-7.
- SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.
- FIALOVÁ, Ludmila. Aktuální témata didaktiky : školní tělesná výchova. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2010. 151 s. ISBN 9788024618548.
Kontrolní úkoly
- Vlastními slovy charakterizujte předmět didaktiky tělesné výchovy.
- Uveďte příklady využití poznatků jiných vědních oborů při výuce školní tělesné výchovy.
- Do jakých ucelených vývojových etap, charakteristických určitými znaky, lze shrnout vývoj výuky tělesné výchovy jako školního předmětu na českých školách.