Didaktika tělesné výchovy

Kurikulum tělesné výchovy

Výstupy z učení

  • studující popíše hlavní rysy současné české vzdělávací politiky se zaměřením na konstrukci kurikula základního a středního školství a příslušné stěžejní kurikulární dokumenty
  • studující v kurikulu základního a středního vzdělávání identifikuje vzdělávací oblasti, zahrnující tělesnou výchovu, analyzuje jejich obsah a implementuje je do vzdělávacího procesu

Klíčová slova

Kurikulum, kurikulární dokument, rámcový vzdělávací program, klíčové kompetence, školní vzdělávací program.

Vzdělávací obsah

Doporučené zdroje a další studijní materiály

  • HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, Lenka a Jan SLAVÍK. Modelování kurikula. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020. ISBN 978-80-261-0903-7. 
  • MAŇÁK, Josef; JANÍK, Tomáš a ŠVEC, Vlastimil. Kurikulum v současné škole. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Brno: Paido, 2008. ISBN 978-80-7315-175-1. 

Kontrolní úkoly

  1. Na webových stránkách školy, kterou navštěvujete na své pedagogické praxi, vyhledejte její školní vzdělávací program a sledujte návaznost jejích školních výstupů pro obor tělesná výchova v 6. - 9. ročníku s rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání pro stejný obor a období. Ze svého pohledu vyhodnoťte úroveň konkretizace školních výstupů oproti výstupům RVP.
  2. Se svým provázejícím učitelem v průběhu pedagogické praxe prodiskutujte své závěry z úkolu č. 1 a zeptejte se, jak se se školním vzdělávacím programem na dané škole pracuje.
  3. Navrhněte, jaké změny ve školním vzdělávacím programu dané školy byste ze svého pohledu jako učitelé navrhovali a proč.