Didaktika tělesné výchovy

Didaktické prostředky ve výuce tělesné výchovy

Výstupy z učení

  • studující určí faktory, ovlivňující výběr učiva, vyučovacích postupů, vyučovacích a diagnostických metod, kritérií pro hodnocení a organizačních forem výuky
  • studující posoudí význam jednotlivých didaktických zásad pro průběh vzdělávacího procesu a možné dopady na jeho výsledky

Klíčová slova

Nemateriální didaktické prostředky, vyučovací postup, organizační forma, specifická didaktická forma, vyučovací metoda, faktory výběru, didaktické zásady, materiální didaktické prostředky.

Vzdělávací obsah

Doporučené zdroje a další studijní materiály

  •  KALHOUS, Zdeněk a OBST, Otto. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X. 
  • MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5. 
  • RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-659-7. 

Kontrolní úkoly

  1. Uveďte, jakou specifickou didaktickou formu byste zvolili do hlavní části vyučovací jednotky s níže uvedeným cílem. Popište, jaké faktory by Vás při volbě dané specifické didaktické formy mohly nejvíce ovlivňovat či limitovat. Cíl vyučovací jednotky: Žák technicky správně předvede basketbalovou střelbu na koš a zakončení dvojtaktem. 
  2. Uveďte, jakou vyučovací metodu či vyučovací metody byste zvolili do hlavní části vyučovací jednotky s níže uvedeným cílem. Popište, jaké faktory by Vás při volbě dané vyučovací metody či daných vyučovacích metod mohly nejvíce ovlivňovat či limitovat. Cíl vyučovací jednotky: Žák posoudí spolužákovo provedení kotoulu vpřed a dá mu k tomu odpovídající a přiměřenou zpětnou vazbu.
  3. Uveďte, doložte konkrétní výukovou situací a popište, jaké didaktické zásady by se vyskytly v provedení cvičení z prvního nebo druhého úkolu.