Zásady organizace outdoorových aktivit

Organizace významné akce - světový pohár


1. Přípravná fáze

1.1. Definování cílů akce

  • Hlavní cíl: Organizace bezchybé sportovní akce světového významu (závod Světového poháru v biatlonu) se zárukou špičkovéch podmínek pro sportovce, diváky i mediální partnery.

  • Podpůrné cíle: Zviditelnění České republiky, přínos pro regionální ekonomiku, rozvoj turismu a pozitivní image akce.

1.2. Stanovení termínu a místa konání

  • Termín: Termín určen Mezinárodní biatlonovou unií (IBU).

  • Místo: Biatlonové centrum Vysočina Arena v Novém Městě na Moravě.

1.3. Zajištění povolení a požadavků

  • Získání povolení od IBU a místních úradů.

  • Splnění bezpečnostních, hygienických a environmentálních norem.

1.4. Personální zajištění

  • Stanovení organizačního výboru (koordinátoři sportovní části, logistiky, mediálního servisu, dobrovolníků, bezpečnosti atd.).

  • Určení klíčových vedoucích osob (manažer akce, personální řídící, vedoucí bezpečnosti).

1.5. Sestavení rozpočtu

  • Financování z dotací, sponzorství, prodeje vstupenek a partnerských smluv.


2. Organizační fáze

2.1. Nábor dobrovolníků

  • Náborová kampaň (sociální sítě, univerzity, sportovní kluby).

  • Registrace dobrovolníků prostřednictvím online formuláře.

2.2. Rozčlenění dobrovolníků do týmů

  • Týmy pro: obsluhu tratě, sektor diváků, akreditace, zdravotní záchranu, logistiky a dopravy, catering.

2.3. Školení a příprava dobrovolníků

  • Bezpečnostní školení a krizové plány.

  • Odborné zaškolení (práce s časoměřící technikou, práce s diváky atd.).

2.4. Technická a logistická příprava

  • Příprava tratí, kontrola stavu sněhu, logistiky dopravy a parkování.

  • Vybavení závodního areálu (mobilní toalety, stánky s občerstvením).


3. Realizační fáze

3.1. Zahájení akce

  • Slavnostní zahájení, uvítání týmů a diváků.

3.2. Průběh závodu

  • Koordinace průběžné časoměření a informací pro diváky.

  • Záchranné akce v případě potřeby (záchranáři a zdravotní personál).

3.3. Podpora diváků a účastníků

  • Průběžná podpora diváků (informační body, občerstvení).

  • Komunikace s medii a distribuce tiskových zpráv.


4. Závěrečná fáze

4.1. Vyhodnocení akce

  • Vyhodnocení výsledků, ohlasů diváků, sportovců a partnerů.

  • Interní zhodnocení přínosů a chyb.

4.2. Děkovný ceremoniál

  • Rozloučení se sportovci, dobrovolníky a partnery.

  • Distribuce certifikátů a drobných dárků pro dobrovolníky.

4.3. Ukončení a úrklid

  • Demontáž vybavení (tribuny, brány, stánky).

  • Čistění areálu a odstranění značení z tras.