Společenské aspekty ve sportu
Úvod do tématu
Přehled základní atributů předmětu:
Cíle
Cíle předmětu
Cílem předmětu je vysvětlit studentům důležitost rozvoje filosofického myšlení, rozvinout jejich schopnost kritického myšlení na úrovni magisterského studia a umožnit jim získat přehled v~následujících hlavních oblastech:
filosofická východiska sportu a jejich význam pro terminologické otázky, přehled organizací a periodik, problematika těla a tělesnosti, olympismus, rekreologie, etické otázky sportu, filosofické aspekty zdraví, spiritualita pohybu, fenomén soutěže a filosofické aspekty zdraví.
Výstupy z učení
Výstupy z učení
Student bude schopen:
- explikovat hlavní témata oboru
- rozlišit základní východiska různých filosofických přístupů v oboru
- srovnat přínos konkrétních koncepcí filosofie sportu
- pečlivě zdůvodňovat a podkládat argumenty vlastní přesvědčení v otázkách sportu (tělesné kultury)
- vytvořit si vlastní postoj k člověku a jeho pohybové a tělocvičné aktivitě v kultuře.
- explikovat hlavní témata oboru
- rozlišit základní východiska různých filosofických přístupů v oboru
- srovnat přínos konkrétních koncepcí filosofie sportu
- pečlivě zdůvodňovat a podkládat argumenty vlastní přesvědčení v otázkách sportu (tělesné kultury)
- vytvořit si vlastní postoj k člověku a jeho pohybové a tělocvičné aktivitě v kultuře.
Časová náročnost
Časová náročnost
Celkově
Předmět
je organizačně členěn do 6 bloků výuky. Ty představují cca 14
vyučovacích hodin (7 hodin přednášky, 7 hodin semináře = 14 hodin).
Další časové nároky představují:
samostudium (5 hodin pro každý blok = 30 hodin)
příprava prezentace (cca 5 hodin)
příprava eseje z prezentace (cca 5 hodin)
příprava na test a absolvování testu (cca 6 hodin)
další aktivity např. příprava na bilanční pohovor (cca 3 hodiny)
Dohromady cca 70 hodin (kraditová zátěž - 3 kredity)
Přibližná časová náročnost jednotlivých bloků je uvedena u každého bloku.
Další informace
Další důležité a podrobnější informace naleznete v následující tabulce:
Cíle předmětu |
Cílem předmětu je vysvětlit studentům důležitost rozvoje filosofického myšlení, rozvinout jejich schopnost kritického myšlení na úrovni magisterského studia a umožnit jim získat přehled v~následujících hlavních oblastech: filosofická východiska sportu a jejich význam pro terminologické otázky, přehled organizací a periodik, problematika těla a tělesnosti, olympismus, rekreologie, etické otázky sportu, filosofické aspekty zdraví, spiritualita pohybu, fenomén soutěže a filosofické aspekty zdraví. |
Dílčí cíle jednotlivých celků naleznete pod každým celkem. | |
Výstupy z učení |
Student bude schopen: |
Student bude schopen: - explikovat hlavní témata oboru - rozlišit základní východiska různých filosofických přístupů v oboru - srovnat přínos konkrétních koncepcí filosofie sportu - pečlivě zdůvodňovat a podkládat argumenty vlastní přesvědčení v otázkách sportu (tělesné kultury) - vytvořit si vlastní postoj k člověku a jeho pohybové a tělocvičné aktivitě v kultuře. |
|
Časová náročnost |
Celkově |
Celkově |
Předmět je organizačně členěn do 6 bloků výuky. Ty představují cca 14 vyučovacích hodin (7 hodin přednášky, 7 hodin semináře = 14 hodin). |
Další časové nároky představují: | |
samostudium (5 hodin pro každý blok = 30 hodin) | |
příprava prezentace (cca 5 hodin) | |
příprava eseje z prezentace (cca 5 hodin) | |
příprava na test a absolvování testu (cca 6 hodin) | |
další aktivity např. příprava na bilanční pohovor (cca 3 hodiny) | |
Dohromady cca 70 hodin (kraditová zátěž - 3 kredity) | |
Přibližná časová náročnost jednotlivých bloků je uvedena u každého bloku. | |
Struktura osnovy |
Osnova je strukturována do 6 základních celků. To odpovídá 6 blokům plánované výuky. |
Každý celek je v osnově dále vnitřně členěn a vybaven potřebnými materiály. | |
Indikace klíčových obsahů |
V rámci jednotlivých celků je užito základní indikace prostřednictvím klíčových slov, vyznačení témat a podtémat a jejich struktury. |
Rozdělení materiálů na povinné a doporučené |
Jistá míra volitelnosti je přehledně vyznačena členěním na na materiály povinné a doporučené. Zvláštní podúrovní důležitosti jsou materiály doplňkové, které jsou určeny pouze zájemcům o širší kontext daného tématu. |
Aktivní práce s materiály |
Obsah tematických celků či lekcí je zpracován tak, aby vedl studující k samostatné práci a k aktivnímu přístupu. Za účelem zajištění přehlednosti jsou užity piktogramy. Ve většině případů se postupuje od obecného ke konkrétnímu a od vprimárního ysvětlení problému se postupně přistupuje k doplnění odborné literatury. |
Podpora sebereflexe a spolupráce |
Do textu jsou vkládány otevřené (spíše výjimečně také uzavřené) otázky. Využívá se také sdílených dokumentů a diskusních fór. Formát kvízu je užíván pro jisté odlehčení problematiky. Pro splnění základních úkolů (esejí apod.) je využívána odevzdávárna. |
Ověřování vědomostí a metody hodnocení |
Preferována je formativní zpětná vazba, která je poskytována v případě kontaktní výuky bezprostředně v rámci prezentací (ty jsou základem i pro výuku v kombinované formě). Součástí ověřování je také závěrečný písemný test vyplňovaný přes odpovědník v IS. Hodnoceny jsou - prezentace (cca 30 %), diskuse a průběžná aktivita (dle situace 0-10 %), esej z prezentace (cca 30-40 %) a písemný test (cca 30 %). |
Komunikace s vyučujícím a mezi studenty |
Komunikace je vedena při osobních setkáních (výuka, konzultace), dále emailovou komunikací na adresu hurych@fsps.muni.cz. Další komunikace určená i pro studenty je možná prostřednictvím diskusního fóra. |