Společenské aspekty ve sportu

Úvod do tématu


Přehled základní atributů předmětu:


Cíle


Cíle předmětu

Cílem předmětu je vysvětlit studentům důležitost rozvoje filosofického myšlení, rozvinout jejich schopnost kritického myšlení na úrovni magisterského studia a umožnit jim získat přehled v~následujících hlavních oblastech: 

filosofická východiska sportu a jejich význam pro terminologické otázky, přehled organizací a periodik, problematika těla a tělesnosti, olympismus, rekreologie, etické otázky sportu, filosofické aspekty zdraví, spiritualita pohybu, fenomén soutěže a filosofické aspekty zdraví.


Výstupy z učení


Výstupy z učení

Student bude schopen:
- explikovat hlavní témata oboru
- rozlišit základní východiska různých filosofických přístupů v oboru
- srovnat přínos konkrétních koncepcí filosofie sportu
- pečlivě zdůvodňovat a podkládat argumenty vlastní přesvědčení v otázkách sportu (tělesné kultury)
- vytvořit si vlastní postoj k člověku a jeho pohybové a tělocvičné aktivitě v kultuře.

Časová náročnost



Časová náročnost

Celkově
Předmět je organizačně členěn do 6 bloků výuky.  Ty představují cca 14 vyučovacích hodin (7 hodin přednášky, 7 hodin semináře = 14 hodin).
Další časové nároky představují:
samostudium (5 hodin pro každý blok = 30 hodin)
příprava prezentace (cca 5 hodin)
příprava eseje z prezentace (cca 5 hodin)
příprava na test a absolvování testu (cca 6 hodin)
další aktivity např. příprava na bilanční pohovor (cca 3 hodiny)
Dohromady cca 70 hodin (kraditová zátěž - 3 kredity)
Přibližná časová náročnost jednotlivých bloků je uvedena u každého bloku.


Další informace


Další důležité a podrobnější informace naleznete v následující tabulce:

Cíle předmětu

Cílem předmětu je vysvětlit studentům důležitost rozvoje filosofického myšlení, rozvinout jejich schopnost kritického myšlení na úrovni magisterského studia a umožnit jim získat přehled v~následujících hlavních oblastech: 

filosofická východiska sportu a jejich význam pro terminologické otázky, přehled organizací a periodik, problematika těla a tělesnosti, olympismus, rekreologie, etické otázky sportu, filosofické aspekty zdraví, spiritualita pohybu, fenomén soutěže a filosofické aspekty zdraví.

 

Dílčí cíle jednotlivých celků naleznete pod každým celkem.



Výstupy z učení

Student bude schopen:

 

Student bude schopen:
- explikovat hlavní témata oboru
- rozlišit základní východiska různých filosofických přístupů v oboru
- srovnat přínos konkrétních koncepcí filosofie sportu
- pečlivě zdůvodňovat a podkládat argumenty vlastní přesvědčení v otázkách sportu (tělesné kultury)
- vytvořit si vlastní postoj k člověku a jeho pohybové a tělocvičné aktivitě v kultuře.

 


Časová náročnost

Celkově

Předmět je organizačně členěn do 6 bloků výuky.  Ty představují cca 14 vyučovacích hodin (7 hodin přednášky, 7 hodin semináře = 14 hodin).

 

Další časové nároky představují: 

 

samostudium (5 hodin pro každý blok = 30 hodin)

 

příprava prezentace (cca 5 hodin)

 

příprava eseje z prezentace (cca 5 hodin)

 

příprava na test a absolvování testu (cca 6 hodin)

 

další aktivity např. příprava na bilanční pohovor (cca 3 hodiny)

 

Dohromady cca 70 hodin (kraditová zátěž - 3 kredity)

 

Přibližná časová náročnost jednotlivých bloků je uvedena u každého bloku. 



Struktura osnovy

Osnova je strukturována do 6 základních celků. To odpovídá 6 blokům plánované výuky.

 

Každý celek je v osnově dále vnitřně členěn a vybaven potřebnými materiály. 



Indikace klíčových obsahů

V rámci jednotlivých celků je užito základní  indikace prostřednictvím klíčových slov, vyznačení témat a podtémat a jejich struktury.



Rozdělení materiálů na povinné a doporučené

Jistá míra volitelnosti je přehledně vyznačena členěním na na materiály povinné a doporučené. Zvláštní podúrovní důležitosti jsou materiály doplňkové, které jsou určeny pouze zájemcům o širší kontext daného tématu.



Aktivní práce s materiály

Obsah tematických celků či lekcí je zpracován tak, aby vedl studující k samostatné práci a k aktivnímu přístupu. Za účelem zajištění přehlednosti jsou užity piktogramy. Ve většině případů se postupuje od obecného ke konkrétnímu a od vprimárního ysvětlení problému se postupně přistupuje k doplnění odborné literatury.



Podpora sebereflexe a spolupráce

Do textu jsou vkládány otevřené (spíše výjimečně také uzavřené) otázky. Využívá se také sdílených dokumentů a diskusních fór. Formát kvízu je užíván pro jisté odlehčení problematiky. Pro splnění základních úkolů (esejí apod.) je využívána odevzdávárna.  



Ověřování vědomostí a metody hodnocení

Preferována je formativní zpětná vazba, která je poskytována v případě kontaktní výuky bezprostředně v rámci prezentací (ty jsou základem i pro výuku v kombinované formě). Součástí ověřování je také závěrečný písemný test vyplňovaný přes odpovědník v IS. Hodnoceny jsou - prezentace (cca 30 %), diskuse a průběžná aktivita (dle situace 0-10 %), esej z prezentace (cca 30-40 %) a písemný test (cca 30 %).



Komunikace s vyučujícím a mezi studenty

Komunikace je vedena při osobních setkáních (výuka, konzultace), dále emailovou komunikací na adresu hurych@fsps.muni.cz. Další komunikace určená i pro studenty je možná prostřednictvím diskusního fóra.