Společenské aspekty ve sportu

Gamifikace a sportifikace

Gamifikace (gamification)

obecně,

Proces začlenění her nebo prvků a nástrojů užívaných v hrách (typicky in „cybergames“ do různých činností za účelem podpoření aktivní účasti.
Gamifikace využívá techniky aplikované tvůrci počítačových her pro větší zapojení hráčů a dále tento princip přenáší do sféry sociální, kulturní, studijní ve snaze přiadat jim novou hodnotu (zejména v oblasti motivace).

Sportifikace (rekapitulace přednášky 3)

Průnik určitých přístupů a nastavení z prostředí sportu do běžného života

„Přebírání kulturních vzorů a symbolů ze sportovního života do širších významových souvislostí, do dalších kulturních okruhů“ (Jirásek, 2005, 66)

Téma dosud nepříliš frekventované (Jirásek & Kohe, 2015; Hurych, 2015a, 2015b).


Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/fsps/podzim2024/nk4233/um/prezentace_v_ppt/Spolecenske_aspekty_ve_sportu_5_gamifikace.pptx