Organizace předmětu, požadavky na jeho ukončení
Vyučující
Vedení přednášek - Mgr. Jiří Sliacky, Ph.D.
Vedení seminářů - Mgr. Jiří Sliacky, Ph.D.
Kontaktovat mě můžete osobně v době výuky nebo v kanceláři D33/337 (mimo vypsané konzultační hodiny doporučuji předchozí domluvu na schůzce), prostřednictvím e-mailu jiri.sliacky@fsps.muni.cz, případně telefonicky 549 497 403.
Témata výuky
24. 9. | Seznámení s pokyny a požadavky předmětu, škola hrou, kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství, studentské portfolio, moje cesta. |
1. 10. | Škola jako instituce |
8. 10. | Vzdělávací politika a kurikulum |
15. 10. | Škola jako organizace |
22. 10. | Prostředí školy a její kultura |
29. 10. | Učitel |
5. 11. | Vyučování a učení |
12. 11. | Žák |
19. 11. | Pedagogická komunikace |
26. 11. | Pedagogická diagnostika |
3. 12. | Hodnocení ve škole |
10. 12. | Budoucnost školy (případně téma podle vlastní volby) |
Na přednášce bude k tématu rozpracován teoretický základ, v podobě klíčových slov, souvislostí a kontextu. Dále se zde pokusíme definovat klíčové body tématu a jejich odraz či dopad v práci učitele. V rámci semináře pak bude vybraná část daného tématu podrobněji analyzována aktivitou studujících. Každé téma se tedy bude plynule "přelévat" z přednášky do semináře.
V interaktivní osnově budou po uzavření každého tématu ve výuce k dispozici dostupné materiály z výuky a případné materiály, či odkazy na ně, pro další studium.
Požadavky pro ukončení předmětu
- Splnění kritéria docházky v seminární výuce (1 absence akceptována v souladu se SZŘ, případné další absence akceptovány pouze v případě řádné omluvy).
- Splnění průběžných seminárních úkolů.
- Úspěšné absolvování závěrečného písemného testu.
- Úspěšné absolvování závěrečné ústní zkoušky.
Docházka
- docházka je neustále dostupná v ISu, provádějte pravidelnou kontrolu, případné nesrovnalosti řešte co nejdříve (nejpozději na dalším semináři)
Průběžný seminární úkol č. 1
- v rozpisech témat se přihlásit k termínu vybraného semináře, na kterém budete s dalšími přihlášenými kolegy realizovat úvodní část v podobě didaktické hry dle vlastního výběru
- cílem didaktické hry je v tomto případě určitým způsobem zopakovat a procvičit obsah (klíčové pojmy, vztahy, souvislosti...) tématu z předchozího týdne
- na přípravě a realizaci didaktické hry se podílejí všichni přihlášení přiměřeně rovným dílem (dle domluvy)
- didaktické hře bude vymezeno cca. 15 minut na začátku semináře
Průběžný seminární úkol č. 2
- úkol se bude vztahovat k tématu "Vyučování a učení"
- jeho přesné zadání pak proběhne na semináři tohoto tématu
Závěrečný písemný test
- tvořen 12 testovými otázkami, které budou vycházet z probraných témat
- jedna otázka hodnocena vždy 1 bodem (max. počet získaných bodů je tedy 12)
- test bude hodnocen dílčí známkou dle následující stupnice:
- A = 12 bodů
- B = 11 bodů
- C = 10 bodů
- D = 9 bodů
- E = 7 - 8 bodů
- F = NESPLNIL(A) = 0 - 6 bodů
- při hodnocení F se test opakuje
- účastí na přednáškách lze získat určité množství tzv. bonusových bodů podle následujícího rozdělení
- celková výsledná účast 40 - 59 % - 1 bonusový bod
- celková výsledná účast 60 - 79 % - 2 bonusové body
- celková výsledná účast 80 % a více - 3 bonusové body
- celková výsledná účast bude počítána pouze na celé číslo (bez zaokrouhlování)
- bonusové body budou k výsledku testu připočítány pouze do celkové maximální výše 12 bodů
Závěrečná ústní zkouška
- vylosujete si jeden tematický okruh, jehož obsah následně vyložíte podle připravené osnovy
- soupis tematických okruhů, ze kterých budou konkrétní otázky vycházet, bude zveřejněn nejpozději 2 týdny před koncem období výuky
- z ústní zkoušky bude udělena samostatná dílčí známka
Výsledné hodnocení předmětu
- výsledné hodnocení (známka) za předmět bude tvořena aritmetickým průměrem dílčí známky za písemný test a dílčí známky za ústní zkoušku
- aritmetický průměr bude počítán s přesností na jedno desetinné místo (v souladu s pravidly pro zaokrouhlování)
- výsledná známka bude udělena podle toho, ke kterému číselnému vyjádření známky (dle SZŘ) bude mít vypočítaný aritmetický průměr na číselné ose nejblíže