Školní pedagogika
Závěrečná ústní zkouška
- absolvování ústní závěrečné zkoušky je podmíněno splněním závěrečného písemného testu
- studující si na začátku ústní zkoušky vylosujete jeden tematický okruh a následně má k dispozici 10 - 15 min. na přípravu k jeho výkladu (příprava je určena pouze k zachycení hlavních klíčových bodů výkladu podle připravené osnovy)
- poté studující podle osnovy téma vyloží zkoušejícímu, který může klást doplňující otázky
- z ústní zkoušky bude udělena samostatná dílčí známka dle SZŘ (A - F)
- pokud je za ústní zkoušku udělena známka F, je tímto stupněm hodnocena i celá závěrečná zkouška a její ústní část je nutné opakovat
- dílčí hodnocení závěrečného písemného testu zůstává pro opakování ústní zkoušky v platnosti
- opakování ústní závěrečné zkoušky je možné až na nejbližším dalším volném termínu v jiný den
Tematické okruhy pro ústní závěrečnou zkoušku
- Úloha a funkce školy.
- Rámcové vzdělávací programy jako kurikulární dokumenty státní úrovně.
- Školní vzdělávací programy jako kurikulární dokumenty školní úrovně.
- Škola jako organizace.
- Klima školy a třídy.
- Osobnost učitele a jeho společenská a sociální role.
- Odborná kvalifikace a profesní kompetence učitele.
- Vzdělávací proces jako interakce učitele a žáka.
- Žák a jeho učení (žákovo pojetí učiva, motivace, učební styly).
- Vyučování jako dialog.
- Diagnostický proces ve školní pedagogice.
- Školní hodnocení, jeho funkce a zásady zpětné vazby.
- Formativní hodnocení a sebehodnocení.
Výsledné hodnocení předmětu
- výsledná známka za předmět bude tvořena aritmetickým průměrem dílčí známky za písemný test a dílčí známky za ústní zkoušku
- aritmetický průměr bude počítán s přesností na jedno desetinné místo (v souladu s pravidly pro zaokrouhlování)
- výsledná známka pak bude udělena podle toho, ke kterému číselnému vyjádření známky (dle SZŘ) bude mít vypočítaný aritmetický průměr na pomyslné číselné ose nejblíže
Následující