Školní pedagogika

Závěrečná ústní zkouška

  • absolvování ústní závěrečné zkoušky je podmíněno splněním závěrečného písemného testu
  • studující si na začátku ústní zkoušky vylosujete jeden tematický okruh a následně má k dispozici 10 - 15 min. na přípravu k jeho výkladu (příprava je určena pouze k zachycení hlavních klíčových bodů výkladu podle připravené osnovy)
  • poté studující podle osnovy téma vyloží zkoušejícímu, který může klást doplňující otázky
  • z ústní zkoušky bude udělena samostatná dílčí známka dle SZŘ (A - F)
  • pokud je za ústní zkoušku udělena známka F, je tímto stupněm hodnocena i celá závěrečná zkouška a její ústní část je nutné opakovat
  • dílčí hodnocení závěrečného písemného testu zůstává pro opakování ústní zkoušky v platnosti
  • opakování ústní závěrečné zkoušky je možné až na nejbližším dalším volném termínu v jiný den 

Tematické okruhy pro ústní závěrečnou zkoušku

  1. Úloha a funkce školy.
  2. Rámcové vzdělávací programy jako kurikulární dokumenty státní úrovně.
  3. Školní vzdělávací programy jako kurikulární dokumenty školní úrovně.
  4. Škola jako organizace.
  5. Klima školy a třídy.
  6. Osobnost učitele a jeho společenská a sociální role.
  7. Odborná kvalifikace a profesní kompetence učitele.
  8. Vzdělávací proces jako interakce učitele a žáka.
  9. Žák a jeho učení (žákovo pojetí učiva, motivace, učební styly).
  10. Vyučování jako dialog.
  11. Diagnostický proces ve školní pedagogice.
  12. Školní hodnocení, jeho funkce a zásady zpětné vazby.
  13. Formativní hodnocení a sebehodnocení.


Výsledné hodnocení předmětu

  • výsledná známka za předmět bude tvořena aritmetickým průměrem dílčí známky za písemný test a dílčí známky za ústní zkoušku
  • aritmetický průměr bude počítán s přesností na jedno desetinné místo (v souladu s pravidly pro zaokrouhlování)
  • výsledná známka pak bude udělena podle toho, ke kterému číselnému vyjádření známky (dle SZŘ) bude mít vypočítaný aritmetický průměr na pomyslné číselné ose nejblíže 
Následující