Didaktika tělesné výchovy

Závěrečná ústní zkouška

  • absolvování ústní závěrečné zkoušky je podmíněno splněním závěrečného písemného testu
  • z ústní zkoušky bude udělena samostatná dílčí známka, zkouška bude mít dvě části
  • studující si na začátku ústní zkoušky vylosuje jeden tematický okruh a k němu následně dolosuje 2 konkrétní otázky, které se k danému tématu vztahují 
  • následně má k dispozici 10 min. na přípravu jeho odpovědí na položené otázky
  • poté studující otázky zkoušejícímu zodpoví, bude-li potřeba, budou položeny otázky doplňující
  • v druhé části zkoušky pak studující stručně představí jednu ze svých příprav na vyučovací jednotku  (téma, cíle, struktura, aktivity), přičemž se zaměří na nastavení a formulaci cíle a jeho následné promítnutí do struktury a obsahu vyučovací jednotky, v případě potřeby adekvátně zareagujete na doplňující otázky
  • přípravu pro potřebu ústní zkoušku vybírá studující s předstihem, aby se na její představení mohl řádně připravit, přinést si ji může i ve vytištěné podobě, jinak bude použita její elektronická verze v sadě úkolů na portálu Praxe
  • z ústní zkoušky bude udělena samostatná dílčí známka dle SZŘ (A - F)
  • pokud je za ústní zkoušku udělena známka F, je tímto stupněm hodnocena i celá závěrečná zkouška a její ústní část je nutné opakovat
  • dílčí hodnocení závěrečného písemného testu zůstává pro opakování ústní zkoušky v platnosti
  • opakování ústní závěrečné zkoušky je možné až na nejbližším dalším volném termínu v jiný den 

Tematické okruhy pro ústní závěrečnou zkoušku

  1. Tělesná výchova v rámcových vzdělávacích programech pro základní a stření školy.
  2. Vzdělávací cíle a práce s nimi při vyučování tělesné výchově.
  3. Proces plánování výuky tělesné výchovy.
  4. Vyučování tělesné výchově a využívání didaktických řídicích stylů.
  5. Proces motorického učení ve školní tělesné výchově.
  6. Struktura a efektivita vyučovací jednotky tělesné výchovy.
  7. Zajištění bezpečnosti žáků a studentů ve výuce tělesné výchovy.
  8. Organizační a specifické didaktické formy ve výuce tělesné výchovy.
  9. Vyučovací metody ve výuce tělesné výchovy.
  10. Hodnocení výstupů učení ve školní tělesné výchově.


Výsledné hodnocení předmětu

  • výsledná známka za předmět bude tvořena aritmetickým průměrem dílčí známky za písemný test a dílčí známky za ústní zkoušku
  • aritmetický průměr bude počítán s přesností na jedno desetinné místo (v souladu s pravidly pro zaokrouhlování)
  • výsledná známka pak bude udělena podle toho, ke kterému číselnému vyjádření známky (dle SZŘ) bude mít vypočítaný aritmetický průměr na pomyslné číselné ose nejblíže


Realizace reflektivního rozhovoru k pedagogické praxi n4111 Úvod do pedagogické praxe

  • jako součást zkouškového termínu ústní zkoušky z np4115 Didaktika tělesné výchovy bude i realizace reflektivního rozhovoru v rámci požadavků na ukončení pedagogické praxe v rámci předmětu n4111 Úvod do pedagogické praxe
  • studující se tedy nebudou k termínu tohoto zápočtu přihlašovat v rámci předmětu n4111 ÚdPP, ale zápočet bude součástí přihlášeného termínu pro np4115 DTV
  • pro úspěšné realizování této reflexe je ale nutné, aby studující před touto zkouškou splnili veškeré požadavky pro úspěšné ukončení předmětu n4111 ÚdPP, tedy především odevzdání požadovaných podkladů v příslušné sadě úkolů na portálu Praxe a reflektivních dotazníků v Evaluaci praxe (veškeré požadavky viz pokyny k předmětu n4111 ÚdPP)
  • pro potřeby reflektivního rozhovoru s sebou studující na přihlášený termín nemusí nosit žádné tištěné podklady, v rámci reflexe bude pracováno s jejich elektronickou podobou na portálu Praxe 
  • s ohledem na tuto organizaci zkouškového termínu je nutné počítat s vyšší časovou náročnosti jeho absolvování na každého studujícího (přihlášení studující budou nejprve vyzkoušení z np4115 DTV a následně postupně absolvují reflektivní rozhovor z n4111 ÚdPP) 

Následující