Didaktika tělesné výchovy
Závěrečná ústní zkouška
- absolvování ústní závěrečné zkoušky je podmíněno splněním závěrečného písemného testu
- z ústní zkoušky bude udělena samostatná dílčí známka, zkouška bude mít dvě části
- studující si na začátku ústní zkoušky vylosuje jeden tematický okruh a k němu následně dolosuje 2 konkrétní otázky, které se k danému tématu vztahují
- následně má k dispozici 10 min. na přípravu jeho odpovědí na položené otázky
- poté studující otázky zkoušejícímu zodpoví, bude-li potřeba, budou položeny otázky doplňující
- v druhé části zkoušky pak studující stručně představí jednu ze svých příprav na vyučovací jednotku (téma, cíle, struktura, aktivity), přičemž se zaměří na nastavení a formulaci cíle a jeho následné promítnutí do struktury a obsahu vyučovací jednotky, v případě potřeby adekvátně zareagujete na doplňující otázky
- přípravu pro potřebu ústní zkoušku vybírá studující s předstihem, aby se na její představení mohl řádně připravit, přinést si ji může i ve vytištěné podobě, jinak bude použita její elektronická verze v sadě úkolů na portálu Praxe
- z ústní zkoušky bude udělena samostatná dílčí známka dle SZŘ (A - F)
- pokud je za ústní zkoušku udělena známka F, je tímto stupněm hodnocena i celá závěrečná zkouška a její ústní část je nutné opakovat
- dílčí hodnocení závěrečného písemného testu zůstává pro opakování ústní zkoušky v platnosti
- opakování ústní závěrečné zkoušky je možné až na nejbližším dalším volném termínu v jiný den
Tematické okruhy pro ústní závěrečnou zkoušku
- Tělesná výchova v rámcových vzdělávacích programech pro základní a stření školy.
- Vzdělávací cíle a práce s nimi při vyučování tělesné výchově.
- Proces plánování výuky tělesné výchovy.
- Vyučování tělesné výchově a využívání didaktických řídicích stylů.
- Proces motorického učení ve školní tělesné výchově.
- Struktura a efektivita vyučovací jednotky tělesné výchovy.
- Zajištění bezpečnosti žáků a studentů ve výuce tělesné výchovy.
- Organizační a specifické didaktické formy ve výuce tělesné výchovy.
- Vyučovací metody ve výuce tělesné výchovy.
- Hodnocení výstupů učení ve školní tělesné výchově.
Výsledné hodnocení předmětu
- výsledná známka za předmět bude tvořena aritmetickým průměrem dílčí známky za písemný test a dílčí známky za ústní zkoušku
- aritmetický průměr bude počítán s přesností na jedno desetinné místo (v souladu s pravidly pro zaokrouhlování)
- výsledná známka pak bude udělena podle toho, ke kterému číselnému vyjádření známky (dle SZŘ) bude mít vypočítaný aritmetický průměr na pomyslné číselné ose nejblíže
Realizace reflektivního rozhovoru k pedagogické praxi n4111 Úvod do pedagogické praxe
- jako součást zkouškového termínu ústní zkoušky z np4115 Didaktika tělesné výchovy bude i realizace reflektivního rozhovoru v rámci požadavků na ukončení pedagogické praxe v rámci předmětu n4111 Úvod do pedagogické praxe
- studující se tedy nebudou k termínu tohoto zápočtu přihlašovat v rámci předmětu n4111 ÚdPP, ale zápočet bude součástí přihlášeného termínu pro np4115 DTV
- pro úspěšné realizování této reflexe je ale nutné, aby studující před touto zkouškou splnili veškeré požadavky pro úspěšné ukončení předmětu n4111 ÚdPP, tedy především odevzdání požadovaných podkladů v příslušné sadě úkolů na portálu Praxe a reflektivních dotazníků v Evaluaci praxe (veškeré požadavky viz pokyny k předmětu n4111 ÚdPP)
- pro potřeby reflektivního rozhovoru s sebou studující na přihlášený termín nemusí nosit žádné tištěné podklady, v rámci reflexe bude pracováno s jejich elektronickou podobou na portálu Praxe
- s ohledem na tuto organizaci zkouškového termínu je nutné počítat s vyšší časovou náročnosti jeho absolvování na každého studujícího (přihlášení studující budou nejprve vyzkoušení z np4115 DTV a následně postupně absolvují reflektivní rozhovor z n4111 ÚdPP)
Následující