Didaktika plaveckých sportů - navazující prezenční

Didaktika plaveckých sportů

Cíl předmětu: Studenti si osvojí základní teoretické vědomosti o plaveckém sportu z pohledu jeho vývoje, významu pro zdraví člověka, výuky plavání a základů první pomoci z hlediska jejich budoucí pedagogické praxe.

Ke splnění cílů předmětu Didaktika plaveckých sportů je třeba: 

- absolvování metodického výstupu
- odevzdání závěrečné zprávy z výuky plavání předškolních dětí
- splnění požadované docházky v praktické i teoretické výuce
- úspěšném splnění závěrečné zkoušky

Teoretická příprava na praktickou výuku bude probíhat prostřednictvím následujících kapitol.

Pro tyto studijní materiály bylo čerpáno z následující literatury:


  1. Bátorová, M. (2015). Plavání studentů se specifickými potřebami: Metodická příručka (1. vyd.). Brno: Vysoké učení technické v Brně.

  2. Čechovská, I. (2002). Plavání dětí s rodiči: "Plavání" kojenců a batolat, plavecká výuka dětí předškolního věku, hry a říkadla do vody (1. vyd.). Praha: Grada.

  3. Čechovská, I., & Miler, T. (2008). Plavání (2., přeprac. vyd.). Praha: Grada.

  4. Lukášek, M. (2014). Plavání II, III a IV [Studijní materiály]. V rámci projektu Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT – FSPS), registrační číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221. Financováno z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Realizováno v období leden 2012 – prosinec 2014. Brno: Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita.

  5. Motyčka, J., et al. (2001). Teorie plaveckých sportů: Plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucího (1. vyd.). Brno: PdF MU.

  6. Roztocil, T., & Švec, J. (1996). Technika a didaktika plavání: Učební texty pro posluchače oboru tělesná výchova (1. vyd.). Hradec Králové: Gaudeamus.

  7. Vajda, P., Strašilová, K., & Hlavoňová, D. (2017). Příklady využití pomůcek v plaveckém výcviku dětí a začátečníků [Elektronická publikace]. Brno: Masarykova univerzita.