Didaktika plaveckých sportů - navazující prezenční

Jaká je struktura plavecké (výukové) jednotky?


Předškolná plavání:

  •  Úvodní část– nástup (neformální), prezence, seznámení  s programem hodiny, motivace
  •  Průpravná část-  samostatná nebo organizovaná činnost (hračky, honičky)
  •  Hlavní část – formou hry a správnou motivací opakování známých pohybových dovedností a navázání nových
  •  Závěrečná část – samostatná činnost, skluzavka, skoky a pády do vody, nástup, zhodnocení a pochvala


Školní plavání:

  •  Úvodní část – nástup, kontrola hygienických požadavků, prezence, seznámení s programem a cílem hodiny, organizační pokyny (bezpečnost), motivace, rozcvičení a protažení na suchu
  •  Hlavní část – opakování probraného učiva v různých formách a způsobech (s využitím pomůcek, soutěže), nácvik nových prvků na suchu i ve vodě, spojování prvků v celek, zdokonalování a rozvoj techniky (kondiční plavání)
  •  Závěrečná část – různé hry, soutěže, skoky a pády do vody, potápění, vodní pólo, samostatná činnost, vyplavání, nástup, zhodnocení, pochvaly, nedostatky, nástin činnosti v dalších lekcích