ÚVODNÍ HODINA Mgr. et Mgr. Michaela Bátorová, Ph.D. http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02298/joensen_2298307b.jpg ORGANIZACE Organizace seminářů - učebna Ø prezenčně dle rozvrhu – 2 neomluvené hodiny Ø bazén – 2 neomluvené hodiny a 1 neaktivní účast Ø příprava a metodický list na danou hodinu k neaktivní účasti na výuce Ø Organizace cvičení - bazén Ø výstupy dle zadaných témat – hry, základní plavecké způsoby, starty, obrátky… Ø základy vodní záchrany Ø plavání zdravotně postižených ORGANIZACE Požadavky ke splnění předmětu: Ø výstup dle přiděleného tématu – studijní materiály Øodevzdání do odevzdávárny: příprava na hodinu a metodický list Ø praxe plavání MŠ trenérka Hašková – viz rozpis studijní materiály (do odevzdávárny: příprava na odučenou lekci a metodický list) Ø zkouška POŽADAVKY Do odevzdávárny v E-learningu odevzdat: Výstup: příprava a metodický list Praxe: příprava a metodický list V případě využití jedné pasivní účasti na bazénu: odevzdat VLASTNÍ přípravu na hodinu se stejným tematickým zaměřením jaké bylo na dané hodině Ø NEODEVZDÁVAT stejnou přípravu jako měli ti, co měli v dané lekci výstup! STRUKTURA PLAVECKÉ JEDNOTKY Struktura plavecké jednotky se neliší od klasické struktury běžné vyučovací jednotky tělesné výchovy a dělí se na: Úvodní Průpravnou Hlavní Závěrečnou PŘEDPLAVECKÁ VÝUKA Úvodní část – nástup (neformální), prezence, seznámení s programem hodiny, motivace Průpravná část - samostatná nebo organizovaná činnost (hračky, honičky) Hlavní část – formou hry a správnou motivací opakování známých pohybových dovedností a navázání nových Závěrečná část – samostatná činnost, skluzavka, skoky a pády do vody, nástup, zhodnocení a pochvala PLAVECKÁ VÝUKA NA ZŠ a SŠ Úvodní část – nástup, kontrola hygienických požadavků, prezence, seznámení s programem a cílem hodiny, organizační pokyny (bezpečnost), motivace, rozcvičení a protažení na suchu Průpravná část – rozplavání (dle možností žáků), hry ve vodě a herní činnosti zaměřené na jednotlivé plavecké dovednosti, průpravná cvičení pro hlavní část (prvkové plavání) Hlavní část – opakování probraného učiva v různých formách a způsobech (s využitím pomůcek, soutěže), nácvik nových prvků na suchu i ve vodě, spojování prvků v celek, zdokonalování a rozvoj techniky (kondiční plavání) Závěrečná část – různé hry, soutěže, skoky a pády do vody, potápění, vodní pólo, samostatná činnost, vyplavání, nástup, zhodnocení, pochvaly, nedostatky, nástin činnosti v dalších lekcích A jdeme dál na plavecký výcvik J