1. výzkumný úkol 1. příklad TÉMA: Třídní příslušnost a volební preference TEORETICKÁ HYPOTÉZA: Sociální zařazení předurčuje sympatie voličů k určité politické straně. PROMĚNNÉ: třídní příslušnost - třídy -- vyšší - střední => výše příjmu - nižší - sociální status Máte třídy jako jednu z dimenzí třídní příslušnosti?? To je definice kruhem, ne? Ten sociální status, to je dobrý náběh. Protože: Třídní zařazení, to je konečné zařazení, které právě zjistíme skrze definici dimenzí + indikátorů. (Dimenze: sociální, ekonomický, kulturní status...). Výše příjmu by pak byla indikátorem toho ekonomického statusu. volební preference -- volba levicových stran středových stran pravicových stran jiných stran PRACOVNÍ HYPOTÉZA: Čím má jedinec větší příjem, tím je pravděpodobnější, že bude volit pravicově zaměřenou stranu. To je ok. 2. úkol TÉMA: Mobilní telefony a komunikace TEORETICKÁ HYPOTÉZA: Užívání mobilních telefonů má vliv na zhoršení schopnosti přímé komunikace. PROMĚNNÉ: užívání mobilních telefonů - intenzita užívání - k čemu ho člověk užívá Chybí indikátory. komunikace -- řešení problémů - pohotové reakce Toto je tedy velmi odbyté. Zaprvé nemáte operacionalizovat "komunikaci", ale "schopnost přímé komunikace", a zadruhé je to tak vágní, že si neumím představit, co pod tím máte na mysli. A indikátory opět nejsou, takže to asi nevíte ani vy. PRACOVNÍ HYPOTÉZA: Zvýšená intenzita užívání mobilních telefonů snižuje schopnost řešení problémů. "schopnost řešení problémů" -- to je jak vidím proměnná ve vaší pracovní hypotéze. Kde máte její validní operační definici? Tzn. kde máte její indikátory?? Jak ji budete měřit?? Fuchsová Daniela- 144178 Rezková Veronika- 144482