Téma č.1: Třídní příslušnost rodiny a vzdělání dětí Teoretická hypotéza: Čím vyšší třídní příslušnost rodiny, tím větší šance dětí na vzdělání Dimenze: Třídní příslušnost: celková movitost rodiny pracovní postavení rodičů vzdělání rodičů finanční možnosti dětí 1. Kde máte indikátory? 2. Je to dost nekonzistentní, protože na jedné straně máte tak obecnou kategorii jako "celková movitost rodiny " a na druhé straně tak konkr. Věc jako je "vzdělání rodičů" -- což je už spíše indikátor. Co udělat dimenze: sociální, ekonomické, kulturní postavení? Vzdělání dětí: typ školy zájmové kroužky učební pomůcky vzdělávání v zahraničí Kde máte indikátory? Pracovní hypotéza: Děti s vysokoškolsky vzdělanými rodiči studují vysoké školy ve větší míře než ostatní děti Téma č.2: Třídní příslušnost a volební preference voličů Teoretická hypotéza: Čím vyšší třídní příslušnost, tím pravicovější zaměření voličů Moc konkrétní na to, že má jít o teoretickou hypotézu. Vy máte zjišťovat obecně preference a ne pouze zaměřenost na pravicové strany. Dimenze: Třídní příslušnost: celková movitost rodiny pracovní postavení rodičů vzdělání rodičů finanční možnosti dětí Opět ta samá výtka jako v prvním případě. Pravicové zaměření protože jsme se zaměřily na české prostředí, máme možnost volby jen ze 2 pravicově orientovaných stran - volič ODS, volič US-DEU To je tím, že jste naprosto nelegitimně redukovaly zjišťování volebních preferencí pouze na pravicové strany. Pracovní hypotéza: Většina občanů s vyšším než průměrným platem (v ČR, 2004) volí ODS OK. I když to vymezení "většina" je dost neodborné a navíc by měla být prac. hypotéza formulovaná formou predikce vztahu mezi proměnnými!