2. výzkumný úkol Kde máte základní výzkumnou otázku? Vždyť vůbec není patrné, co chcete zkoumat. Výzkumné otázky: Co by preferovaly děti samotné? Do jaké míry je dítě psychicky frustrováno? Do jaké míry se frustrace odráží na úspěchu ve škole? Proč je pro děti těžké se zapojit do nového kolektivu normálních dětí po přechodu ze speciální školy? Jaké stopy to na dítěti zanechává? Vůbec není jasné, co zkoumáte! Špatná formulace otázek! Když odhlédnu od toho, že vám chybí základní výzkumná otázka, tak tyto odvozené jsou dost nepoužitelné. Např.: "Jaké stopy to ...?". Co to??! Musíte být přesné! Vždy musí být patrné, jaké souvislosti chcete prozkoumat. Názvy knih, časopisů... by mely být kurzívou. Seznam literatury: Fejová, L. 2002. Žák se specifickými poruchami učení integrovaný v běžné třídě základní školy. /rukopis/. Hyklová, K. 2001. Pedagogická integrace žáků se specifickými poruchami učení. /rukopis/. Kocurová, M. 2001. Integrace žáků se specifickou poruchou učení. PRAHA: Univerzita Karlova v Praze- Pedagogická fakulta. Kocurová, M. 2000. Specifické poruchy chování a učení. PLZEŇ: Západočeská Univerzita v Plzni. Kolář, M. 2000. Skrytý svět šikanování ve školách. PRAHA: Portál. Lang, G. 1998. Každé dítě potřebuje specifický přístup: vytváření integrovaných a inkluzivních tříd. PRAHA: Portál. Langer, S. 1999. Diagnostikování problémových žáků. HRADEC KRÁLOVÉ: Kotva. Müller, O. a kol. 2001. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. OLOMOUC: Univerzita Palackého v Olomouci. Němečková, M. 2003. Možnosti reedukce SVPU u dětí ve zvláštní škole. /rukopis/. Pipeková, J. a kol. 1998. Kapitoly ze speciální pedagogiky. BRNO: Paido. Vítková, M. a kol. 1998. Integrativní speciální pedagogika. BRNO: Paido. STATĚ Čmielová, R. 2000. Sebepojetí školní úspěšnosti dětí se specifickými poruchami učení v základní škole a specializované třídě základní školy. I. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. OLOMOUC: Univerzita Palackého v Olomouci- Pedagogická fakulta- Kabinet speciální pedagogiky. Dohnalová, K. 2000. Co přináší dětem s LMD zařazení do speciální třídy. Specifické poruchy učení a chování: sborník 2000, ed. by. Anna Kucharská. PRAHA: Portál. Dvořáková, A. 2000. Integrace žáků s vývojovými poruchami učení na základních školách. I. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. OLOMOUC: Univerzita Palackého v Olomouci- Pedagogická fakulta-Kabinet speciální pedagogiky. Kšajt, P. 1999. Žáci se specifickými poruchami učení a jejich pozice ve třídě. Specifické poruchy učení a chování: sborník 1997-98, ed. by. Anna Kucharská. PRAHA: Portál. Mrázková, J. 2000. Integrace dětí se SPU se zaměřením na pocity rodičů a dětí. Specifické poruchy učení a chování: sborník 2000, ed. by. Anna Kucharská. PRAHA: Portál. ODBORNÉ ČLÁNKY Brown, R. 1996. Integrating and Structuring Programs for Developmentally Handicapped Adolescents. CALGARY: Present and Future Trends. Pugach, M. C. a Warger, C. L. 1996. Treating Curriculum as a Target of Reform: can Speciál and General Education Lezen from Each Other? Curriculum Trends, speciál education and Reform. COLUMBIA: Teachers College. ČASOPISY: Dobšíková, E. 2002. Waldorfská pedagogika- alternativa bez stresu? Učitelské listy, r.10, č. 2:10- 11. Dvořák, D. 2005. Reforma, předměty a integrativní vyučování. Učitelské listy, r. 13, č. 7: 7. Kocurová, M. 2002. Individualizace jako těžiště vztahu pedagogiky a speciální pedagogiky. Pedagogická orientace, č.3: 25-39. Lubuškyová, L. 2003. Na cestě k integraci. Děti a my, č.1: 28-29. Sýkora, J. 2004. Trpí- li uchazeč o studium dyslexií, o jeho přijetí rozhoduje ředitel. Britské listy. Šimíčková, H. 2005. Jak na integrativní vyučování v primární škole. Učitelské listy, r. 13, č. 1: 9- 10. Šimíčková, H. 2005. Postoj učitelů k integrovanému vyučování v primární škole. Učitelské listy, r. 13, č. 2: 6- 7. Šimíčková, H. 2005. Jak přimět studenta pro integrativní vyučování. Učitelské listy, r. 13, č. 9: 8- 9. TV Vrkočová, K. 2004. Třída pro děti s poruchami učení v Táboře. ČT 1- Večerník. www. czech-tv.cz/programy/. 2004. Jak učit a vychovávat, aby to nebolelo. Rodina a škola. - seznam literatury uvádíme podle Sociologického časopisu. Fuchsová Daniela- 144178, Rejzková Veronika- 144482.