Galčanová Lucie, 41048, galcanov@fss.muni.cz Hofírek Ondřej, 41209, hofa@mail.muni.cz Kopecký Ondřej, 55052, andrewsmop@mail.muni.cz Pavlíčková Lenka, 13994, lenkap@mail.muni.cz SOC416 -- Kvalitativní interview a biografické techniky První draft schématu dotazování: Jak se žije prodejcům Nového prostoru? (pobírající sociální dávky) 1. Výzkumné otázky: a) Jak se žije prodejcům Nového Prostoru ? (v současné době -- dimenze ekonomická, sociální, kulturní, struktura dne -- aktivity) b) Jak vypadal proces vývoje nepříznivé situace prodejce ? (jak se do ní dostal, co se změnilo, jaká je perspektiva do budoucna) c) Jaká je identita prodejce ? (sebereflexe, vnímání vlastního společenského statusu a statusu "zákazníků") 2. Schéma dotazování: Interview bude otevřeno otázkami mířící na okolnosti, které vedly komunikačního partnera k zahájení prodeje NP. a) Jak se dostal k NP? ˙ jak se dozvěděl o NP? ˙ první den u NP? ˙ jaká byla celková situace, před NP? ˙ a) před ztrátou zaměstnání, ˙ b) před vstupem k NP ˙ interpretace příčin situace... (kdo za to mohl?) ˙ motivace k oslovení NP? Po úvodních otázkách následuje hlavní část rozhovoru (Jak se žije?), která je rozdělena do několika dimenzí (ekonomické, sociální, kulturní a každodenní). Položení těchto otázek nelze dopředu chronologicky seřadit. Jejich načasování závisí na "proudění" rozhovoru. b) Jak se žije? ˙ ekonomicky ˙ kolik prodají časopisů za den ˙ jak vystačí ˙ kolik vydělají ˙ vedlejší příjem -- podpora sociálních sítí, jiná práce ˙ bydlení ˙ budoucnost, ideální práce, ˙ sociálně ˙ rodina (mají -- ovlivnilo ji to?, nemají - našli si nové partnery?) ˙ přátele (v kolektivu NP, mimo něj) ˙ jak se k nim chovají lidé z okolí, diskriminace ˙ kulturně ˙ identita: první den v NP ˙ jak vnímají své zákazníky, diferenciace zákazníků ˙ jak vnímají své "povolání" ˙ jak se cítí v této situaci ˙ Jak vnímají obecně situaci v zemi a lidi v ní (máme se dobře/špatně?) c) každodenně ˙ popis normálního dne ˙ jak se liší dny v týdnu ˙ jak tráví volný čas ˙ řešení současné situace (praktické aktivity -- hledání práce apod.)