Gender v mediální praxi

Prezenční studium

Vítejte v další hodině!

Zadání je tontokrát stručné a omezuje se na metodické pokyny ke zpracování hodnocení analýz.

Upozorňuji pouze, že pokud jste neodevzdaly/i analýzu v minulé hodině, neznamená to, že nemusíte plnit ani tento úkol. Jde o zcela samostatné zadání, které se přičítá k celkovému počtu splněných úkolů ( a - jak uvedeno v sylabu - platí, že podmínkou absolvování kurzu je splnění 10 z 11 úkolů).

Vaším úkolem na tento týden bude tedy vyhodnotit dvě analýzy. Rozsah hodnocení každé analýzy je minimálně 800 znaků. (Prosím platí tento údaj - jde o změnu oproti osnově z minulého týdne; i tam je již údaj opraven.) Obě hodnocení máte za úkol odevzdat do ISu do půlnoci 1. 4. (úterý).

Hodnocení by mělo být jednak věcným shrnutím kladů i nedostatků analýzy; v druhém plánu by mělo nabídnout další podněty či rozvinout polemiku s textem (po zběžném přehlédnutí odevzdaných textů mohu konstatovat, že je jistě prostor pro obojí; je ovšem na hodnotících, zda vedle kritérií maximálních budou brát v potaz i omezený rozsah rešerše či krátký čas určený na její vypracování).

Vaším úkolem by mělo být mimo jiného:

- zkontrolovat analyzovaný vzorek (prostřednictvím vlastního vstupu do Anopressu)

- zhodnotit následující aspekty:

- představení organizace

- popis/vypracování metodologie

- zpracování analýzy

- shrnutí (je/není/je oním pomyslným "vrcholem" textu...)

(Soustředit byste se přitom měli na:

- jazykovou stránku textu (gramatika a stylistika)

- koherenci textu

- jasnost a sdělnost argumentu

- výsledná zjištění a způsob jejich prezentace

- originalitu, autorský styl či přínos)

- obodovat analýzy na škále 0-30 (váš předchozí komentář by pak měl sloužit jako zdůvodnění uděleného počtu bodů)

A aby úkol nebyl příliš jednoduchý, máte za úkol držet se nejen výše uvedených kritérií, ale navíc jedné z níže nastíněných rolí:

Role A

Jste ředitelkou/em společnosti Gender Studies a analýza má pro vás zásadní význam jako zpětná vazba k vaší činnosti. Nakolik je pro vás podnětná a inspirující? Dokážete se poučit z chyb? Víte nyní, jaké další možnosti medializace se nabízejí? Dozvídáte se z analýzy dostatek informací, jež by vám umožnily vytvořit vhodnou mediální strategii na další období? Kde máte mezery a kde chyby? Jakou pozici si vůči médiím budujete? Zpracováváte tedy posudek analýzy jako interní hodnocení, které předložíte na nejbližší poradě svým kolegyním/kolegům.

Role B

Jste na vedoucí pozici v agentuře, která získala zakázku, a nyní se k vám dostala práce vašich podřízených. Hodnotíte ji jako profesionál/ka v branži. Splňuje všechna potřebná kritéria kvalitně odvedené analýzy? Máte jistotu, že se na vás Gender Studies obrátí i příště? Hodnocení zpracováváte jako zpětnou vazbu pro vaše podřízené, kteří/é jsou ve firmě pouze na zkušební dobu.

Hodně inspirace i zábavy ve vašich řídících funkcích!

Zde najdete seznam hodnotících (písmeno značí vaši identitu; čísla odkazují k analýzám, které máte za úkol zhodnotit)

Dobiášová, Martina 6 2 A
Havlíková, Petra 6 1 B
Hučková, Kateřina 5 4 A
Janíková, Irena 1 2 B
Klusová, Zuzana 8 9 A
Kodoňová, Lenka 5 4 B
Kučerová, Karolína 7 3 A
Kučírková, Petra 7 3 B
Kurcová, Barbora 3 4 A
Kyjonková, Hana 5 7 B
Musilová, Radka 8 9 B
Sysel, Jan 1 2 A
Trubačík, Jakub 8 9 B

Analýza 1

Analýza 2

Analýza 3

Analýza 4

Analýza 5

Analýza 6

Analýza 7

Analýza 8

Analýza 9

Všechny texty najdete také v učebních materiálech - literatura - analýzy prezenční