Dějiny z fragmentů Kvantitativní výzkum: Odkud lidé získávají informace (knihy, média-noviny, časopisy, televize, internet; osobní informátoři, škola, …) a podíl jednotlivých zdrojů pomocí procentuálního vyjádření. Jaký typ informací z jednotlivých zdrojů převládá. Křivka nárůstu počtu uživatelů u konkrétních, snadno dostupných komunikačních a informačních zdrojů typu youtube. Poměr lidí čtoucí knihy v delším časovém úseku (např. 50let), např. podle počtu prodaných výtisků, knihovny, atd. Kvalitativní výzkum: Několik různých typů lidí pro srovnání (rozdílné věkové kategorie, úroveň vzdělání, …). Otevřené otázky z několika okruhů. Např. Jaké jsou podle vás příčiny … (konkrétní celospolečenský problém). Co je pro vás kritériem důvěryhodnosti informací, které se k vám dostávají. Editorial Kvantitativní výzkum Statistické údaje-počet lidí umístěných v ústavech, v rodinné péči. Finanční náročnost, zda je nárok na státní podporu-částka, finanční situace rodin v obou případech-srovnání. Kvalitativní výzkum Rozhovor. Důvody, které vedly rodiny k umístění svých blízkých do ústavu nebo ponechání v rodinné péči. Do jaké míry a jakým způsobem nemocná osoba mění životy lidí okolo. Jaký je život v ústavu pro samotné pacienty-stresující, pocit opuštěnosti, žití v ústraní, společenský..? My jsme církev Kvantitativní výzkum Metoda: dotazník. Ochota konvertovat k jiné církvi nebo opustit stávající v případu nesouhlasu s chováním instituce církve. Co nejčastěji vede k tomuto kroku (nesouhlas, osobní důvody, silný zážitek, životní filosofie, …). Věci týkající se takzvaného aktivního věřícího (chodit do kostela, modlit se, …). Kvalitativní výzkum Jakým způsobem člověka ovlivňuje chod církve jako instituce a osobního duchovního života. Jakou roli hrají rituály v životě věřícího (co si představuje pod pojmem: „dobrý křesťan“). Hloubkový rozhovor.