Timotej Slíž Návrhy kvalitativních a kvantitativních výzkumů Dějiny z fragmentů Článek se zabývá rozšiřováním zdrujů informací v součastnosti. Změnou od holistického pohledu na dějiny k fragmentárnímu pojetí a zaměření se více než na obecné dějinné zákonitosti, na vztahy a souvislosti. Kvantitativní výzkum Zde bych se zaměřil na statistická zjištění o nárůstu či poklesu počtu jednotlivých informačních zdrojů. Například uvést statistiku množtví vydávaných periodik a zda má tendenci se zvyšovat. Zjistit množství vydávaných (k výzkumu tématicky relevantních) knih. V případě internetu pomocí dotazníku zjistit jaké procento dotazovaných denně navštěvuje zpravodajské servery. Výsledky statistik bych zpracoval pomocí grafů. Kvalitativní vvýzkum V případě kvalitativního výzkumu bych volil strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami s respondenty z řad odborné veřejnosti (historikové, etnologové, novináři) na téma proměny a nárustu historických materiálů, změn v metodologii historické vědy a novým pohledům na dějiny a součastnost, pomocí otázek jako: Směruje historická věda od objektivizace k objektivizaci? Jsou nové zdroje informací (internet, dokumentární vidouzáznami) vědecky relevantní? Editorial Tento text se zabývá posižením demencí v důsledku Alzheimrovi nemoci. A to především důsledky které má toto onemocnění ne tak pro samotného nemocného, ale pro jeho nejbližší. Kvantitativní výzkum V tomto případu bych kvantitativní výzkum směřoval k otázkám volby mezi ústavní péčí a domácím ošetřováním. Formou dotazníků bych položil otázku zda by se oslovení byli ochotni o svého blízkého starat v domácím prostředí nebo by volili péči v některém z lékařských zařízení. Také bych se snažil ve spolupráci s lékařskými institucemi statisticky zmapovat procento nemocných v domácím ošetřování a v ústavech. Kvalitativní výzkum Zde bych se formou rozhovorů a pozorování zaměřil na důsledky jaké má tato nemoc pro okolí postiženého. Rozhovory by byli nestadartizované a byli by vedeny formou otevřenných otázek. Mezi respondenty by byli jak příbuzní pacientů, tak ošetřující lékaři. My jsme církev V tomto článku autor upozorňuje na vznik petice My jsme církev, která vznikla z řad věřících nespokojených se směřováním církve zejména v nedávném kontextu zrušení exkomunikce čtveřice ultrakonzervativních biskupů kteří mimo jiné popírají holocaust. Kvantitativní výzkum U kvantitativního výzukmu bych v tomto případě volil dotazníkové šetření formou uzavřených otázek a to mezi veřejností ať už hlásící se ke katolické církvy či nikoliv. Dotazník by byl samozřejmě anonymní. Jste vyznání? - římsko-katolické - evangelické - pravoslavné - jiné - bez vyznání Myslíte si že v součastnosti je římsko-katolická církev? - velmi konzervativní - spíše konzervativní - spíše liberální - velmi liberální - nevím Souhlasíte se zrovnoprávněním žen a mužů v Řím-K. Církvy? - ano - spíše ano - spíše ne - ne - nevím Souhlasíte s liberlálnějším přístupem církve k otázce předmanželského sexu? - ano - spíše ano - spíše ne - ne - nevím Souhlasíte s tím aby kněží nebyli vázáni slibem celibátu? - ano - spíše ano - spíše ne - ne - nevím Souhlasíte s znovupřijetím exkomunikavaných biskupů Benediktem XVI? - ano - spíše ano - spíše ne - ne - nevím Kvalitativní výzkum Tady bych se zaměřil na obsahovou analýzu dokumentů a prohlášení představitelů církve vztahující se k postojům církve k otázkám dobrovolného celibátu, větší účasti věřících na rozhodování a chodu uvnitř církve, zrovnoprávnění žen a mužů v církvy. Také bych prozkoumal vývoj názorů církve na společenská témata jako je homosexualita, potrat či euthanazie.