Editorial Kvantitativní výzkum Starat se o nemohoucí rodiče doma, nebo jim zařídit pobyt ve specializovaném zařízení? Výzkum by se zabýval problémem této otázky. Jaké řešení je správné a proč? Vzorkem mohou být lidé, kteří mají osobní zkušenost, ale i ti, kteří ji nemají. Měli bychom se dozvědět odpověď na otázky, co vedlo/by vedlo ke konkrétnímu rozhodnutí či jakou váhu měli jednotlivé faktory při rozhodování. Výzkumná metoda: strukturovaný rozhovor Kvalitativní výzkum Problém se opět týká otázky, jestli je lepší se o nemocné členy rodiny starat sám, nebo je svěřit do odborné péče. Vzorkem by nejlépe bylo pár lidí s osobní zkušeností. Otázky by se zaměřili na důvod jejich rozhodnutí, jestli to pro ně bylo těžké, jestli uvažovali o jiných alternativních metodách (např. platit si doma ošetřovatelku). Důležité také je, jak se k jejich rozhodnutí postavil zbytek rodiny, jestli měli stejný názor. Mohlo by se i zjistit, kdy vůbec rodina tento problém začala řešit – co je k tomu vedlo. Výzkumná metoda: polostrukturovaný rozhovor My jsme církev Kvantitativní výzkum Problém se týká liberalismu a konzervatismu, které se objevují v církvi. Výzkum by se mohl zabývat postoji věřících k církvi. Souhlasí s hodnotami církve? Jak moc by je měnili či neměnili? Jsou ochotni vystoupit z církve, pokud by jejich očekávání nesplnila? Mohli bychom zkoumat postoj věřících v určitých zemích. Také se můžeme zaměřit na určitou věkovou skupinu či porovnávat mladou a starou generaci. Výzkumná metoda: dotazník Kvalitativní výzkum Řešit budeme, jakým směrem se pohybuje církev a její vrchní představitelé. Vyzpovídat bychom mohli například konkrétní biskupy. Jak se na celou věc dívají oni? Sympatizuje s nimi někdo? Co jim vadí na dnešním přístupu k církvi a proč? Co znamenají rozdíly v rozhodnutí papežů? Je to pokrok ve vývoji církve nebo krok zpět? Výzkumná metoda: hloubkový rozhovor Dějiny z fragmentů Kvantitativní výzkum Zkoumaný problém je množství informačních médií v dnešní době a jejich různorodost. Pohled na historii se mění, může být nazírán z různých úhlů. Zdrojů k získání informací přibývá, a i s tím se mění pohled na historii. Otázky mohou být dány respondentům všech věkových skupin např. v ČR. Můžeme se ptát, kde informace lidé získávají a jakou pro ně mají váhu. Zjistíme jejich názor na metody získávání informací a jejich důvěryhodnost. Také se můžeme ptát, jestli získávají informace pouze z jednoho zdroje, nebo jestli si je ověřují a srovnávají s jinými zdroji. Výzkumná metoda: dotazník Kvalitativní výzkum Zjistíme, jakým způsobem získávají informace mladí lidé, především vysokoškoláci. Změřit se můžeme na jednu vysokou školu nebo univerzitu. Otázky budou typu: Ze kterých zdrojů získáváte informace? Které jsou důvěryhodné? Nacházíte si vlastní způsoby hledání informací nebo hledáte pouze v osvědčených zdrojích? Hledáte souvislosti a dedukujete si vlastní závěry? Výzkumná metoda: polostrukturovaný rozhovor