Příloha č.2: Mapy rozšíření a migrací významných druhů velkých savců Jelen evropsky VCHU CHKO HP Dálnice a ryctoosini siimc9 O O 9 ® « ® u*CN_XO o o o o © © ® ® d O O O O OÜ3OO0OQOOoo o o o q o c ° o ® %%r\^ Lp&m' oooooo 'OO. OOQOO©^ O O" oooooo®®o -o o rKn okj o o®*«itioooř ' , o- . ooooooooo tt T L 000 o-o O O O 000®O000'0O0@df •••• ^OO OÜOOü OOOOOOOOOOOOpOi OOOCXQ-®-® »©o©oooóooooo o o o oooooo©ooo o o ©-'-© o o o e©o©©$©o X • o o • © o O O O O Ä'O oo' ö o © © o-o o OO© ©O.©OOQ®0 OOOOQÖOÄOÖO« 3>"»QO O O © O O O OD O-Q o\> OOO0OOOOO o o o o ovo o oX^o oooot .*© Q • o © © o o o o o © o •••••• •••••• o o o o o o o S) o © o o O O O _ (#• MM 0 o'O O'Ów/.v> ® 1 oooéťtí OOOOOO Migrace V/sKyr • a nuvm * •**»"■' ® I«jiWíí> p'Ä*"»'**»"• A /w» • A © A 0 o Los Kilometers Rys ostrov id VCHÚ ,nnn ó o OOo r006 O "O O O OD O O • p OOO oJfejK)-| • 'O IOOOO ©<3 O ©o o o o O ^ © Q Goooocjocn^o }.0 O O QO OOO cmko Détfuce s rychlostní st^Kre '--- t; • i' O'O oooooooo ••••©©O .••"••OO Jj^ • • • • OX20 O O O O fe*©i% o o o&^&®0+ fc> QOO© ©O••OO O CMOftifWÖO O O O" ®« © © © © © O _S»#fc©©D©^i • © O O O O O ÓO.G Q © O O O O O © OJ© o O © ©<* ft© © o o ©©©6©oo©á ©o=o o ©i ©ooôooo©©opo "©*$' O © ©ít) OOOOOOOOQO o o O O jp O © o o © © OOO OO OÔtífJ-OOOOl O O $ 0O o 9 o* .Ko"6toa- O OO O O í o © 0 O Vlk Mqrace NW« • pravdo*^ e«*V.J»r • A«nf Mrfmef o A ,r**í í> pto*A/ané ® A o o o, o loO (TO IT o er» o o*' ''o • • ro • • • o OOfrÄjTOOOO" 0*Q*»0000»©9 Ý é o • #4 • éi •»•••• ■ ajM • O • P o-o a o • Copm • « o cr o oo oooo ooee^eooooo 0*0 oooo. OJfi •í0 •»•• • • • • <®*«qoe« oo_o;o©*#f ••••f ,0 o o»#,0qotoo.gooooprf, iboioo v... .oopoo.ftoopo.oO k^tiS^ - i^^<>O . ''TOOO I0O00 Oiópo o ♦ QA§Ö &+£>' OOO *MW; ojtopoooiooooo o a+mxio • 0 o o o o ó a OQOIOQOOOOO 9Wm• OCJOOOQOOOOO, o p O Q o o o 0 o o o o tí oooioooo Q o cf b • • 't o m o o o m o 55 Příloha č.3: Mapa průchodnosti dálniční sítě ČR pro velké savce Průchodnost tíáJmčnich komunikaci 50 0 50 100 150 Kilometers Příloha č.4 Hlavní konstrukční typy ekoduktů Typ tunelovttý je vhodný pro použití v hlubokých /áře/ech, výhodou je možnost vegetačních úprav /ujišťujících propojenost biotopů. ;i tím vytvoření předpokladu pro migraci nejširsího spektra druhů. Nevýhodou je obvykle vysoká finanční náročnost l\'p s hyperbolický ni pudorvscin ihú/c být /a optimálních podmínek a při dokonalém provedeni rovně/ využíván i velkými druhy savců včetně jelenu Typ klenutý - pro použití v rovinatém terénu Príloha č.5 Schémata jednotlivých typů průchodů Nadchody (N) Most přes silnici Tunel Podchody (P) Propusty Rámový propust Mosty na silnici Mösl víceúčelový, s přechodem vodoteče Mosty speciální Trubní propust Most velký, přirozený a) Most s bočními křídly b) Most s optickou a hlukovou zábranou Příloha c.6 Fotodokumentace Kolo 1 - l'dolní most iD5) při ni/ke intcn/itč rušeni a vhodné upraví podmosti slou/í i\io mosty jako ideální průchody pro vclšinu druhů Foto 2 - Ekodukt uinelovitého typu u Lipníku nad Beôou Kolo 3 - Ekoduki s hyperbolickým půdorysem 4li Luxemburgu) je pravidelná užíván srnci /věn. jelenem. |e/e\cem ale i dalšími dnihy Foto 4 Sie/ka /věře vedoucí přes tenio ekodukt Foto 5 - Rámový typ propustku - nejvhod- Kolo 6 - Jímky před propustky vytvářejí často nější řešení smrtelné pasti pro obojživelníky a drobné savce Foto 7 - Trubní propustek - tento typ může sloužit jako průchod pou/e pokud není protékán vodou nebo při /ámr/u v zimním období Kolo 8 - Značný vliv na využitelnost mostů pro migraci živočichů má úprava podmosti. Vybeionovaná koryta recipientů a betonové /pevněni podmosti mů/e /.cela /likvidovat migrační význam mostů (DII) ''Í j I Foto 9 - Průchodnost ome/uje také úterkové zpevnění podmosti (DII) Kolo 10 - Estakádové mosty jsou využívány všemi skupinami živočichu (Dl I) Foto 11 - Dálniční oplocení - pokud je oplocení umístěno až vně zeleného pásu na záře/ech a náspech, /věř se četnými otvory dostává do zaploceného prostoru (Dl) Foto 12- Podstatný vliv na funkčnost oplocení má také napojení oplocení na mostní konstrukce. Při nedokonalém napojení se zvěř v těchto místech rovněž snadno dostává do prostoru mezi plot a dálnici (D5) Foto 13 - V místech ukončení svodidel dochází často k úrazům zvířat Foto 14 - Tříletý losi býk. který byl v červnu 2(H)I při své migraci z Polska zastaven u Humpolce dálnicí Dl