Poster prezentace Vědecká komunikace - PSY475 (5. 3. 2008) Mgr. Michaela Širůčková Poster jako reklama na výzkum oposter prezentace – poster workshop ostručné představení výsledků výzkumu oneprezentuje kompletní dokumentaci výzkumu održí se struktury 6 - stručná, heslovitá opředkládá nejstěžejnější výsledky a zásadní citace odetaily studie lze popsat v „hand-outu“ o o Co mít na paměti? oposter prezentace jako soutěž o pozornost J okolegové potřebují rychle zachytit hlavní myšlenku oposter není článek – kolegové nebudou procházet velké množství textu okolegové nemohou stát blízko posteru, aby přečetli, co je na něm – prochází okolo o Zásady otypicky A0 a kolem 7 000 znaků onic zbytečně navíc opro prezentaci výsledků používejte grafy, tabulky a obrázky očtení ve sloupcích, dva až tři sloupce oorientace: EU a okolo na výšku, USA na šířku, přírodní vědy a medicína často i v EU na šířku oužívejte jednoduchou úpravu a barevné schéma oomezená barevná paleta - max. 8 barev z jednoho motivu - barvy ladící o Písmo obezpatkový font (ARIAL atd.) omaximálně dva fonty na jeden poster onepodtrhávat onázev k přečtení ze 7 metrů (cca 96 pt) ografika viditelná ze 2 metrů otext čitelný z 1 metru (nadpisy – 36 pt, ostatní text – 24 pt) Doporučení o„někdy je méně více“ J opozor na příliš textu one abstrakt onemusíte používat nadpisy typu (metody, výsledky, …) o40% text; 20% grafika a 40% bílé místo o o