Regionální lifestylový magazín pro Brno a okolí, spojený s webem BRNOin „Buďte v centru, buďte IN“ Magazín Periodicita: čtrnáct dní Náklad: 3000 kusů Vychází ve čtvrtek Rozsah: 24 stran (16 stran textu, 8 stran inzerce) Cena: 10 Kč Zaměření: lidé nad padesát let z Brna a okolí, kteří se blíží důchodovému věku, jsou aktivní, děti jim vyletěly z hnízda a oni teď mají čas sami na sebe, mají i peníze, protože se nemusí starat tolik o rodinu Rubriky v časopise: Zdraví – nemoci, zdravý životní styl, doplňky stravy, sport apod. Styl – móda pro starší, vybavení domu, současné trendy Kultura – recenze divadel, muzikálů z Brna, pozvánky na akce (čistě lokálně) Cestování – tipy na zajímavá místa v okolí Brna/cestování po ČR i zahraničí Rozhovor/příběh – koho si vymíní čtenáři – budou posílat tipy a návrhy – pokud možno brněnské osobnosti Gastro – recenze restaurací v Brně, různé styly kuchyně, co dnes letí ve stravování Medailonky úspěšných Brňanů – také podle tipů čtenářů, ale možné i redakční návrhy Co vás zajímá/Napište nám – čistě čtenářská strana Tipy od čtenářů – čistě čtenářská strana Fotostrana – od čtenářů, nejlepší fotky z webu Rubriky zdraví, styl, kultura, cestování, rozhovory/medailonky a gastro jsme zařadili kvůli tomu, že k tomu zaměření, které chceme psát, patří. Ostatní rubriky jsou kvůli citizen žurnalismu, abychom aktivně zapojili čtenáře Propojení s webem – soutěže, ankety, fotosoutěže - Servis: rubrika obstarávaná redakcí, informace o aktuálním dění (kultura, zábava, sport – formou pozvánek, recenzí, porovnání sportovišť, wellness center apod., aktuální informace o budování infrastruktury ve městě, plánované uzavírky; nebude zde aktuální zpravodajství, politika, výsledkový servis apod.) - Obsah tvořený uživateli: fotogalerie, tipy na výlet, recenze (sportovišť, restaurací…) Po průzkumu trhu nejprve rozjedeme web a rozsáhlou reklamní kampaň (letáky, MHD, rozhlas, billboardy), poté začneme prodávat i magazín v běžné distribuční síti (stánky). Složení redakce: Šéfredaktor – rozhoduje o tématech, edituje, řídí chod redakce, rozhoduje o inzerci Editor – edituje Redaktor – píše články, fotí, recenzuje, shání témata (v jednom čísle vyprodukuje cca 6 stran) Externí redaktoři (2 studenti) – stejná činnost jako redaktor, ale nejsou součástí stálé redakce (jsou levnější, každý vyprodukuje cca 2 strany) Grafik – stará se o grafickou podobu magazínu i webu, ze začátku zajistí grafickou stránku reklamní kampaně, sází a zalamuje texty Obchodník – shání nové inzerenty, stará se o ty stávající, zajišťuje distribuci Účetní – externí účetní (platy, daně, poradenství) BUSINESS PLÁN Jednorázové náklady na kampaň: Průzkum trhu: focus group cca 50 000 Kč Reklama v rádiu (2 týdny): cca 500 000 Kč (ČRo Radiožurnál 350 000 Kč, rádio Krokodýl 100 000 Kč, rádio Impuls 50 000 Kč) Letáčky: 13 000 Kč (do schránek a domů, výroba i distribuce) Reklama na vozech DPMB (3 měsíce): 25 000 Kč Billboardy (3 měsíce): 60 000 Kč plus výroba 12 000 Kč Lokální plátky (například radniční, 1 měsíc): 16 000 Kč Jednorázový náklad na zařízení redakce: cca 400 000 Kč (dataprojektor 20 000 Kč, notebooky pro redakci vč. dokovací stanice – šéfredaktor, editor, redaktor, obchodník - 60 000 Kč, mobilní telefony 25 000 Kč, notebook pro grafika 30 000 Kč, fotoaparát 30 000 Kč, software 100 000 Kč, redakční systém 25 000 Kč, židle 10 000 Kč, sofa+křesla+konferenční stolek 15 000 Kč, stoly 10 000 Kč, skříně 10 000 Kč, dekorace a osvětlení 5 000 Kč, vybavení kuchyňky –mikrovlnná trouba, rychlovarná konvice, nádobí – 5 000 Kč, multifunkční zařízení tiskárna/kopírka/fax 10 000 Kč, vybavení kanceláře – flipchart, magnetická tabule, kabely…- 10 000 Kč) Náklady celkem: 1 076 000 Kč – vezmeme si 1 200 000 Kč úvěr (při splatnosti za 60 měsíců činí úrok cca 150 000 Kč) Pravidelné náklady (za rok): Roční náklady na tisk a distribuci (2 čísla): 960 000 Kč Agenturní náklady (fotografie): 120 000 Kč Provozní náklady: Úklid a servis kanceláře: 50 000 Kč Telefonní účty: 96 000 Kč Provoz kanceláře (papír, psací potřeby): 10 000 Kč Platy: Šéfredaktor: 402 000 Kč (superhrubá) Redaktor: 225 120Kč Editor: 241 200 Kč Grafik: 321 600 Kč Obchodník (inzerce a distribuce): 269 040 Kč pevná složka mzdy plus cca 60 000 Kč provize Externí účetnictví: 46 800 Kč (platy, daňové poradenství a ostatní poradenství) Studenti externě honorář: 24 000 Kč (4 normostrany za měsíc; 500 Kč/normostrana) Pronájem redakce: 180 000 Kč Doména na webu: pakatel (tento výdaj vyrovná reklama na webu) Splátka úvěru: 270 000 Kč Celkem roční náklady: 3 276 000 Kč Roční příjmy: Výnos inzerce (při osmi stranách za 30 000 jednu, 25 čísel za rok): 6 000 000 Kč Výnos z prodeje: 75 000 Kč Výnos z reklamy na webu: pakatel Potencionální inzerenti: Zejména z řad cestovních kanceláří, wellness studia, sportovní kluby (golf, tenis…), lékárny (potravinové doplňky, výrobky typu „geriavit pharmaton“, jazykové kurzy, kosmetika, obchodní centra (Vaňkovka, Avion, Olympia). Příjmy celkem: 6 075 000 Kč Čistý příjem: 2 799 000 Kč