Workshop Futuroom/MU 1. Úvod: klasická vs. nová média (MČ) - Klasická média v krizi (noviny, budoucnost) - Nástup webu jako "otevření šance" pro outsidery - "první webová revoluce" ještě ve znamení klasických médií - ale pak "web 2.0" - blogy, podcasty, Youtube, dnes Facebook (sociální média) - trendem je zapojení uživatelů - hledání míry, formátů a obsahu délka: cca 60 min 2. Citizen Journalism (AJ) - předchůdci občanské žurnalistiky - Gilmore: "We the media" - OhMyNews - další experimenty - proč někdy jsou úspěšné a jindy ne - rizika občanské žurnalistiky (iReport) délka: cca 90 min 3. Crowdsourcing (AJ/MČ) - moudrost davu jako koncept - Surowiecki: Wisdom of Crowds - kdy je dav chytrý - a kdy je naopak hloupý - crowdsourcing: Howe a jeho článek - konkrétní příklady - ve světě (spot.us, publico atd.) - crowdfunding - crowdsourcing a realtime web - Guardian, Huffington Post, Talking Points Memo - doma či v okolí (zajtrajšie, 100chytrých) - rizika i výhody délka: cca 90 min 4. Diskuse o úkolu - crowdsourcing v českých podmínkách - politika - politické strany a jejich kandidáty (využít dav k získání maxima informací)