Mediální analýza společnosti FÓRUM 50% Aneb Polovina šancí dělá polovinu úspěchu Women-Small-Business-Grants-in-Pennsylvania-2.jpg padesatprocent logo O společnosti •Občanské sdružení Fórum 50% vzniklo v roce 2004 jako česká nevládní organizace, která si od počátku klade za cíl soustředit se na vytvoření společnosti s vyrovnaným zastoupením žen a mužů v politice a ve veřejném životě. Hlavním cílem organizace je změnit vnímání rolí žen a mužů ve veřejném životě, podporovat ženy ke vstupu do politiky, informovat o nedostatcích ve společnosti, je-li politické zastoupení žen a mužů nevyrovnané, a tím přispívat ke změně klimatu ve společnosti. Organizaci finančně podporují dlouhodobí i jednorázový partneři •Těsně před Vánoci loňského roku vznika Fórum 50%, o.p.s., jež chce především pomocí osvětových aktivit, vytvářením odborných analýz či poskytováním konzultací přispět ke společenské změně •Ve vedení občanského sdružení stojí ředitelka Jana Smiggels Kavková, zastupuje ji a o zdroje příjmů se stará Halka Jaklová, předsedou správní rady je Tanweer Ali • Mediální monitoring •Předmětem monitoringu je poskytnout ucelený obraz společnosti 50% tak, jak ji zachytila média v období 16. 5. 2010 až 13. 7. 2010 •Za tuto dobu se v médiích • sledovaných databází • Annopress s využitím • klíčového slova „fórum 50%“ • objevilo 30 výstupů, • 25 z toho různých • (dublování region. mutací, • tištěné a online verze) http://www.sfnblog.com/newspapers1.jpg Analýza současného stavu •Nejvíce se společnosti věnovaly celostátní tištěné listy - Haló noviny, MF Dnes a Lidové noviny • Analýza současného stavu •Nejvíce výstupů se objevilo v povolebním období - červnu (možnost zkreslení sledovaným obdobím) • Analýza současného stavu •Autorkami výstupů byly v drtivé většině ženy, v několika případech samotné pracovnice Fóra 50% Analýza současného stavu •Ve většině případů byla organizace zmiňována jako relevantní odborník v problematice, v menšině pak zmíněna jen okrajově • • Analýza současného stavu - shrnutí •Média o společnosti informují zpravidla prostřednictvím zpráv zejména v souvislosti s aktuálními volbami a aktivitou samotné organizace (růže ve Sněmovně, TZ), v menších případech formou rozhovorů/anket či příběhů s představitelkami sdružení, což je právě ten způsob, který by měla organizace upřednostňovat, jelikož umožňuje detailnější popis její činnosti •Většina výstupů podána pozitivní až neutrální formou. Mírně negativní byl pouze jeden text v Haló novinách •Detailnější fakta a pozadí společnosti většina médií nezveřejnila • http://tweetmyjobs.com/images/television.jpg?1290063469 Doporučená komunikace – upozornění na nedostatky v současném stavu • Organizace Fórum 50% má velký mediální a nekonfliktní potenciál, který doporučujeme rozdělit na dvě odlišné formy komunikace: 1.Široká veřejnost • = lidé, kterým není lhostejné, v jaké společnosti žijí, aktivně se zajímají o dění ve společnosti, všechny ženy • Pilíře komunikace • = tematické PR články o existenci Fóra 50%, výzkumy, pozitivní zkušenosti a výhody, příběhy aktivistek, rozhovory se zástupkyněmi organizace, soutěže o nápady jak zlepšit současnou situaci atp. • Média • = doporučujeme komunikovat v lifestylových časopisech zaměřených převážně na ženy, na www stránkách a tv pořadech • Ostatní • = doporučujeme navázat spolupráci s mediálně atraktivním ambassadorem společnosti a pořádat querilla kampaně (např. poslankyně převlečené za muže – přizvat média atp.) • Doporučená komunikace – upozornění na nedostatky v současném stavu 2.Odborná veřejnost • = názoroví vůdci, politici/čky, veřejné autority • Pilíře komunikace • = výzkumy, pozitivní aktuality, srovnání se zahraničím, rozhovory se zástupci/kyněmi Fóra 50%, nakloněnými politiky/čkami, reakce na aktuální témata z oblasti • Média • = komunikace by měla probíhat ve specializovaných ekonomických titulech, denním tisku,na internetu, v diskuzních televizních a rozhlasových pořadech • •Obě formy komunikace doporučujeme podporovat kontinuálně po celý rok a dva měsíce před volbami zvýšit intenzitu • Další možné formy komunikace * * On-line a sociální sítě -například facebook – založení diskuzních skupin – pozitivní zkušenosti – příklady z praxe - * Využití dalších platforem –- web, newsletter – * Konference, přednášky, poradny – • Děkuji za pozornost •… in media veritas… • • • •