Hodnocení A – ředitel/ka organizace Běda politikům, kterým žena vládne? (Mediální analýza společnosti Forum 50% v období od 1.1. 2010 do 15.5. 2010.) Analýza měla nastínit témata, která se objevila v médiích v daném časovém období v souvislosti s naší společností a následně předložit případná doporučení do budoucnosti. Co se týče formálního hlediska, oceňuji dodržení rozsahu a kvalitu po stránce gramatické. Musím však vytknout užívání generického maskulina, a to hned v několika případech. Vzhledem k našemu zaměření je to zcela nevhodné a vidím v tom největší nedostatek. Na druhou stranu jde ale o nejjednodušeji odstranitelnou vadu. Problematické je strukturování dokumentu. Ten má podobu celistvého textu a jedinou částí, která je uvedena nadpisem, je Závěr. Orientace je tak lehce problematická. Jako největší klad hodnotím věcnost analýzy. Oceňuji načrtnuté doporučení a strategickou radu do budoucnosti. Postrádám však bližší vysvětlení. V tomto bodě byla analýza velmi inspirativní, ale detailnější informace by byly namístě. Bez těchto informací je možné polemizovat s doporučením o spolupráci s lifestylovými a „ženskými“ časopisy, které jsou zcela jiného zaměření než naše cílová skupina. Představení organizace v úvodu je dostačující. Oceňuji odkaz na konkrétní projekty. Chybí mi zde však informace o zpravodajství realizovaném naší organizací. Údaj o vydávání tiskových zpráv se objevuje až v Závěru a snadno se tak ztratí v množství informací. Přitom se jedná o zásadní sdělení mající vliv i na samotnou analýzu. Využitá metodologie a analýza je kvalitní. Při práce s databází Anopress bylo vhodně zvoleno klíčové slovo, počet nalezených článků při kontrole odpovídal. Oceňuji využití některých grafů, zejména Grafu 1, který názorně ukazuje četnost článků v daném období. Naopak zbytečný mi přijde Graf 2, kde bych místo konkrétních médií uvítala rozdělení na druhy médií. Základní mřížka analyzovaných kategorií je detailní a cenná. Samotnou analýzu tedy hodnotím pozitivně. Ráda bych se ještě zastavila u Grafu 3. Analýza přinesla zásadní informaci, že velká část článků hodnotí naši organizaci pozitivně. Většina zpráv je však v analýze hodnocena jako neutrální a ambivalentní. Co se týče neutrality, je to zcela v pořádku, vzhledem k tiskovým a věcným zprávám. Zaráží mě však výraz ambivalentní, protože slovo ambivalentní (tedy dvojznačný, dvojsmyslný) je spíše v negativní rovině. Bylo by na místě upřesnit tento termín a také odkázat na konkrétní příklady. Závěr obsahuje informace, který by měly být v samotné analýze (např. žánry). Když opominu tento fakt, je výborným shrnutím analýzy. Nakonec mi dovolte ocenit vtipně zvolený originální titulek, který zaujme na první pohled. Celkově analýzu hodnotím jako podnětnou. Vzhledem k výše uvedenému ji hodnotím 25 body. Hodnocení B – pracovník/ce mediální agnetury Provedená analýza se zaměřovala na mediální obraz organizace Fórum 50 % v období od 1.1.2010 do 15.5.2010. Titulek článku sám o sobě by čtenáře určitě přilákal, avšak po přečtení samotného článku by mohli být zklamaní, jelikož příliš neodpovídá obsahu textu, ale spíš náplni činnosti organizace jako takové. Nadpisu je nutné věnovat více pozornosti. Analýza je strukturována do několika kratších odstavců, což usnadňuje orientaci v textu. Představení organizace je dostačující, taktéž metodologie je dostatečně nastíněna (chválím výpis kategorií, které byly v rámci analýzy sledovány). Oceňuji rozčlenění na kvantitativní a kvalitativní část a využití grafů. Nedostatkem této části je to, že autor/ka uvádí autory článků a nikoliv představitelky Fóra, které v článcích vystupují. Pokud má být analýza pro organizaci přínosná, je nutné, aby z ní šlo snadno vyčíst, jak si stály jednotlivé zaměstnankyně. Chybí citované a použité zdroje. V závěru autor/ka správně poukazuje na nevyužití televizního vysílání k propagaci činnosti organizace a navrhuje metody řešení, jak organizaci dále zviditelnit. Dobrou radou je zaměření se na konkrétní populaci a konkrétní média, které se k dané populaci vážou. Mediálně známá osobnost by pro organizaci byla určitě obrovským přínosem. S autorem/kou analýzy bych pracovní smlouvu prodloužila. Hodnocení - 28 BODŮ - představení organizace - 5 b - analýza o metoda, struktura, koherence - 8 b (opomenutá činnost jednotlivých pracovnic, neadekvátní titulek) o závěry - 10 b - zhodnocení mediálního potenciálu organizace - 5b