Hodnocení A – ředitel/ka organizace 1 Autorka této analýzy dobře představila sledovanou organizaci a velice dobře vyhodnotila četnost článků/pořadů. Ocenila bych však nejen rozdělení článků/pořadů podle četnosti v tom kterém měsíci, ale také podle toho, jestli se objevili v celostátním nebo regionálním tisku, ve veřejnoprávní nebo komerční televize/rozhlasové stanici. Faktem je, že ve sledovaném období se LOM se objevil nebo byl zmiňován jen ve zpravodajských pořadech veřejnoprávní televize (2x Události, 1 x Ekonomika), dále v rozhlasových pořadech ČRo Radiožurnál a Rádia Impuls, z deníků hlavně MF Dnes buď regionálních příloh nebo Magazínu. Tyto fakta a jejich analýza by nám mohla pomoct lépe se zorientovat, poučit z chyb a vyvodit příslušné závěry- na které periodika a pořady se příště zaměřit. Formální a jazyková stránka je na dobré úrovni. Text je čtivý, dobře strukturovaný. Volila bych ale kratší věty, některé souvětí ve výsledku působí stylisticky neobratně. Také bych doporučila používat adekvátnější pojmy – „gender“ místo „pohlaví“, „rozhlasové“ místo „rádiové“ vysílání apod. Co se týče závěrů a vyhodnocení mediálního potenciálu, autorka mediální obraz naší organizace vyhodnotila jednou jako rozpačitý, podruhé jako pozitivně prezentován. Bohužel, nepovšimla si článek v Magazínu MF Dnes ze dne 27.5, tématem, kterého jsou mužská tajemství. M. Jára je v něm citován jako odborník na mužská tajemství a autorem článku M. Komárkem je LOM představena jako organizace „ne přímo antifeministická (!), ale má podporovat muže takové jací jsou.“ Velký potenciál podle autorky představuje aktuálnost a zároveň novost témat, kterými se naše organizace zabývá. Určitě bychom ocenili konkrétnější návrhy, které témata má na mysli a jak je v dalším časovém období mediálně prezentovat. Hodnocení: představení organizace 5 b analýza – struktura 7 b vyhodnocení závěrů 5 b zhodnocení mediálního potenciálu 2 b Celkem: 19 b Hodnocení A – ředitel/ka organizace 2 Po formální stránce dodržuje analýza povolený rozsah, přičemž se pohybuje u horní hranice, odkazuje na zdroje a obsahuje tabulku pro zpřehlednění. Co se týká jazykové stránky, nemohu vytknout gramatické chyby, analýza však obsahuje chyby stylistické a formální – např. chybné používání slova „samotná“ – např. ve slovním spojení „organizace samotná“, což je ze stylistického hlediska nesmysl. Nicméně vzhledem k tématu mi mnohem závažnější připadá záměna „tenderu“ a „pohlaví“, což je hrubá chyba, která se v analýze několikrát opakuje. Text je přehledný, jasně strukturovaný, informačně poměrně vytížený, pouze bych vytkla „jednostranný“ pohled, ráda bych se dověděla více z pohledu konzumentů mediálních obsahů, z čehož by bylo možné vycházet i v budoucí mediální strategii. Co se týká obsahové stránky, myslím si, že organizace je představena dostatečně i včetně uvedení zdrojů financování. Pouze bych uvítala podrobnější popis konkrétní činnosti LOM. Zhodnocení mediálního obrazu LOM je taktéž dostatečné, podložené pečlivou rešerší a zpřehledněné výše zmíněnou tabulkou. Z hlediska získání zpětné vazby není analýza příliš konkrétní, nedovídám se z ní, jak v uvedených typech médií čtenáři na LOM reagují. Analýza nenabízí přílišnou perspektivu a inspiraci, jakým směrem medializaci vést dál Hodnocení: Představení organizace: 6 bodů Analýza: 14 bodů Zhodnocení mediálního potenciálu: 2 body Celkem: 22 bodů Hodnocení B – pracovník/ce mediální agentury „LOM“ = „zLOM“ v prosazování a realizaci rovných příležitostí Body: 21 celkem (představení 4, analýza 15, zhodnocení mediálního potenciálu 2) Hodnocení: Po stránce gramatické i stylistické se jedná o analýzu zdařilou, dodržen byl i stanovený rozsah práce. Analýza je členěna do podkapitol, doporučila bych však výstižnější pojmenování, je přehledná a čtivá, oceňuji použití tabulky (vyjádření četnosti výskytu zpráv v jednotlivých měsících sledovaného období), doporučila bych klidně použití i dalších tabulek, příp. grafů pro snaží a rychlejší orientaci v textu. Analýza obsahuje odkaz na použité zdroje, co se týče odkazu na informační portál rovných příležitostí www.muziazeny.cz, není v tomto případě patrno, jaké informace byly z těchto webových stránek čerpány. Analýza jistě má informační potenciál, stejně tak má snahu zhodnotit mediální potenciál organizace, nicméně k spokojenosti zadavatele by bylo zapotřebí jít více do hloubky problematiky. Autorka má potenciál k dalšímu rozvoji, proto bych s ní ve zkušební době pracovní poměr neukončila, analýzu bych však vrátila k hlubšímu propracování. Logo oceňuji, je zvoleno trefně a i když je formulováno jako otázka, vyznívá spíše pozitivně. Představení organizace: Právě představení organizace by mohlo jít více do hloubky. Z představení se dozvíme, o jakou se jedná organizaci, jaké jsou její cíle. Postrádám zde ale zmínku o třech stěžejních programech organizace, dále alespoň příkladem uvedené programy a projekty, které organizace pořádá. V odstavci o financování mi chybí, zda má organizace nějaké větší sponzory, odkaz na webové stránky nepovažuji za dostatečný, zadavatel nemá zájem „vyzobávat“ si bližší informace z webových stránek. Analýza: Metodologie je zmíněna velice stručně, bylo by možné věnovat jí více prostoru. Autorka neopomněla uvést, pod jakým klíčovým slovem s databázi Anopress vyhledávala, avšak jedno klíčové slovo považuji za nedostatečné, zprávy o organizaci lze nalézt i pod jinými klíčovými slovy, např. „aktivní otcovství“. V této části bych také ocenila více tabulek a grafů pro přehlednost, např. rozložení zpráv v jednotlivých typech médií, tématické rozdělení zpráv. Zhodnocení mediálního potenciálu: Zhodnocení mediálního potenciálu analýza obsahuje, myšlenky jsou zde však formulovány velice obecně. Zhodnocení se ve své podstatě omezuje jen na konstatování, že mediální obraz organizace je poněkud rozpačitý, a ne tolik atraktivní, avšak pozitivní. V této části textu bych doporučila např. navrhnout další možné mediální komunikační kanály, které byly prostřednictvím analýzy nalezeny a zhodnoceny jako nevyužité, dále témata, kterými by se mohla organizace prezentovat nebo uvést případné nedostatky v současné mediální prezentaci organizace.