Nemusíte číst vše. Tvořivost je docela chtěná v praxi a populární mezi vydavateli. Následující seznam je především informací, že je z čeho vybírat, než se zorientujete sami.

Pokud chcete dobře napsat test, čtěte modře zvýrazněné (titul byly vybrány s ohledem na jeho dostupnost v knihovně FSS):

Dacey, J. S.; Lennon, K. H. (2000). Kreativita. Praha: Grada, 252 s. (povinná základní literatura č. 1)

Žák, P. (2004). Kreativita a její rozvoj. Brno: Computer Press.

   
 

Literatura základní v češtině:

Dacey, J. S.; Lennon, K. H. (2000). Kreativita. Praha: Grada, 252 s.

Gardner, H. (1999). Dimenze myšlení. Praha: Portál, 398 s.

Hlavsa, J., Jurčová, M.(1978). Psychologické metódy zisťovania tvorivosti. Bratislava: Psychodiagnostické a didaktické testy.

Hlavsa,J. (1971). Aplikovaná psychologie kreativity. Československá psychologie, 25(6), 615-626.

Hlavsa,J. (1972). Nástin psychologie kreativity. Československá psychologie, 26(5-6), 529-535.

Hlavsa,J. (1985). Psychologické základy teorie tvorby. Praha: Academia.

Hlavsa,J. (1986). Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha: SPN.

Hlavsa,J.a kol.(1981). Psychologické problémy výchovy k tvořivosti. Praha: SPN.

Howard, P. J. (1998). Příručka pro uživatele mozku. Praha: Portál.

Viewegh, J. (1986). Fantazie (teoretická studie). Praha: Academia.

Žák, P. (2004). Kreativita a její rozvoj. Brno: Computer Press.

 

Literatura základní cizojazyčná:

Clover, A. J.; Ronning, R. R. and Reynolds, C. R. (1989). Handbook of Creativity. New York: Plenum Press, 447 s.

Runco, M. A. (1997). The Creativity Research Handbook. New Jersey: Hampton Press Cresskill, 337 s.

Sternberg, R. J. (2005): Handbook of Creativity. New York: Cambridge University Press, 8th edition, 490 s.

Adams J. L. (1986). Conceptual Blockbusting: A Guide to Better Ideas. Addison-Wesley: Reading Massachusetts, ISBN: 0-201-10089-4

Adams J. L. (1986).The Care and Feeding of Ideas. Addison-Wesley: Reading, Massachusetts.

 

Aplikace psychologie tvořivosti ve výchově a vzdělávání:

Bean,R. (1996). Jak rozvíjet tvořivost dítěte. Praha: Portál.

Fichnová, K., Szobiová, E. (2007). Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí. Praha: Portál.

Fischer, R. (1997). Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 172 stran

Lokšová, I., Lokša, J. (2003). Tvořivé vyučování. Praha: Grada.

Lokšová, I.; Lokša, J. (1999). Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál.

Read, H. (1967). Výchova uměním. Praha: Odeon, 421 s.

Silberman, M. (1997). 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál.

Zelina, M.; Jaššová, E. (1984). Tvorivosť - piata dimenzia. Bratislava, Smena, 203 stran.

Zelina,M.; Zelinová,M.(1990). Rozvoj tvorivosti detí a mládeže. Bratislava: SPN.

Zuk, A.N. (1981). Psychologia tvorivosti. Bratislava.

 

Aplikace psychologie tvořivosti – tzv. „motivační literatura“ – návody, postupy, hrátky:

Buzan, T. (2002). Síla duchovní inteligence. Praha: Columbus, ISBN 80-7249-131-8

Buzan, T. (2002). Síla kreativní inteligence. Praha: Columbus, ISBN 80-7249-138-5

Buzan, T. (2004). Chytře na své tělo. Praha: Columbus, ISBN 80-7249-159-8

Buzan, T. (2004). Jděte na to chytře. Praha: Columbus, ISBN 80-7249-146-6

Buzan, T. (2007): Mentální mapování. Praha: Portál, 168 s., ISBN 80-7367-200-3

de Bono, E. (1997). Šest klobouků aneb Jak myslet. Praha: Argo, 185 s.

O´Keeffe, J. (1995). Týden pro duševní svěžest. Praha: Tallpress.

O´Keeffe, J. (1995). Týden pro osobní úspěch. Praha: Tallpress.

O´Keeffe, J. (1995). Týden pro větší tvořivost. Praha: Tallpress.

Kirst,W.; Diekmeyer, U. (1998). Trénink tvořivosti. Praha: Portál.

 

Další nezařazené:

Csikszentmihalyi, M. (1996). O štěstí a smyslu života. Praha: Lidové noviny, 399 s.

Kim, S. H. (1993). Podstata tvorivosti. Bratislava: Open Windows.

Königová, M. (1998). Tvořivost = kreativita. Praha: FF Univerzity Karlovy, 153 s.

Pietrasiňski,Z. (1972). Tvorivé myslenie. Bratislava: Obzor.

Poláková, J. (1993). Myšlenkové tvoření. Praha: Filozofický ústav AV ČR, 88 s.

Szobiová, E.(1998). Sociálné prostredie a tvorivosť. Psychológia a patopsychológia dieťaťa, 33(3), 223–231.

Tuma, M. (1991). Tvorivý člověk. Bratislava: Obzor.