Politická ekonomie médií z genderového hlediska - hodnocení
Dobrý den,
vítám vás v další hodině. Zadání je tontokrát stručné a omezuje se na metodické pokyny ke zpracování hodnocení analýz. Pokud potřebujete uvést do kontextu, navrhuji (a doporučuji) přečíst si ještě jednou osnovu z minulého týdne. Pokud již jste zasvěceny/i, pokračujte ve čtení.
Vaším úkolem bude vyhodnotit dvě analýzy. Rozsah hodnocení každé analýzy je minimálně 600 znaků. Hodnocení máte za úkol odevzdat do ISu do půlnoci 28. 3. (středa).
Hodnocení by mělo být jednak věcným shrnutím kladů i nedostatků analýzy; v druhém plánu by mělo nabídnout další podněty či rozvinout polemiku s textem (po zběžném přehlédnutí odevzdaných textů mohu konstatovat, že je jistě prostor pro obojí; je ovšem na hodnotících, zda vedle kritérií maximálních budou brát v potaz i omezený rozsah rešerše či čas určený na její vypracování).
Vaším úkolem by mělo být mimo jiné:
- zkontrolovat analyzovaný vzorek (prostřednictvím vlastního vstupu do Anopressu)
- zhodnotit následující aspekty:
- představení organizace
- popis/vypracování metodologie
- zpracování analýzy
- shrnutí (je/není oním pomyslným "vrcholem" textu...)
- obodovat analýzy na škále 0-30 (váš předchozí komentář by pak měl sloužit jako zdůvodnění uděleného počtu bodů)
Soustředit byste se přitom měli zejména na:
- jazykovou stránku textu (gramatika a stylistika)
- koherenci a strukturování textu
- informační potenciál textu, analytický rozměr textu (vs. prostý popis)
- schopnost shrnout výsledná zjištění
- originalitu, autorský styl či přínos
A aby úkol nebyl příliš jednoduchý, máte za úkol držet se nejen výše uvedených kritérií, ale navíc jedné z níže nastíněných rolí:
Role A
Jste prezidentem/kou sdružení Bílý kruh bezpečí a analýza má pro vás zásadní význam jako zpětná vazba k vaší činnosti. Nakolik vám napomáhá utvořit si představu o vaší roli ve společnosti, tak, jak ji prezentují média? Je pro vás podnětná a v něčem inspirující? Dokážete na jejím základě určit slabé stránky vašeho mediálního obrazu a to, jaké další možnosti medializace se nabízejí? Dozvídáte se z analýzy dostatek informací, jež by vám umožnily vytvořit vhodnou mediální strategii na další období; kde máte mezery a kde jste udělali v mediální strategii chyby? Jakou pozici si vůči médiím budujete? Zpracováváte tedy posudek analýzy jako interní hodnocení, které předložíte na nejbližší schůzi představenstva sdružení.
Role B
Jste na vedoucí pozici v agentuře, která získala zakázku, a nyní se k vám dostala práce vašich podřízených. Hodnotíte ji jako profesionál/ka v branži. Splňuje všechna potřebná kritéria kvalitně odvedené analýzy? Máte jistotu, že se na vás zadavatelská společnost obrátí i příště? Hodnocení zpracováváte jako zpětnou vazbu pro vaše podřízené, kteří/é jsou ve firmě pouze na zkušební dobu. Nabídnete jim trvalý zaměstnanecký poměr?
Příslušné roli uzpůsobte nejen analytickou pozici, z níž hodnotíte, ale také formální zpracování textu. Přeji hodně inspirace i zábavy ve vašich řídících funkcích!
Níže najdete seznam hodnotících (písmeno značí vaši identitu; čísla odkazují k analýzám, které máte za úkol zhodnotit).
Boček, Vít: 1,3 A
Felgrová, Lucie: 1,4 B
Fialová, Hedvika: 3,4 A
Gerlová, Hana: 3,4 B
Křikavová, Iveta: 5,6 A
Mazániková, Nika: 5,6 B
Rendl, Daniela: 7, 8, A
Vajčner, Martin: 7, 8 B
Analýza 1
Analýza 3
Analýza 4
Analýza 5
Analýza 6
Analýza 7
Analýza 8
Doplňující informace k zadání
K tématu rozlišení médií (bulvární/seriózní-infotainement) doporučuji dosavadní debatu k této hodině. Zároveň hodnotícím navrhuji, aby toto rozlišení nečinili stěžejním bodem hodnocení, vzhledem k jeho volnějšímu zadání; spíše byste měli hodnotit, zda jste na základě popsané metodologie schopni dohledat stejný vzorek, s nímž pracuje autor/ka rešerše.
Analýzy 1–4:
Vaším úkolem bude vyhledat pomocí databáze Anopress mediální příspěvky referující v období od 1.1.2011 do 30.6.2011 (analýzy 1 a 2) / respektive od 1. 7. 2011 do 31. 12. 2011 (analýzy 3 a 4) o aktivitách organizace Bílý kruh bezpečí v oblasti domácího násilí. Do svého výzkumného vzorku máte zařadit všechny příspěvky v regionálních českých tištěných periodikách či
v regionálním rozhlasovém a televizním vysílání; regionálními médii jsou míněny i regionální mutace celostátních deníků (pokud si se zařazením médií nejste jisti, začleňte vaši úvahu do metodologie rešerše). V rešerši můžete zhodnotit i "anonce" typu "hot line" nebo "důležitá čísla", tyto formy sdělení však nezapočítávajte do celkového počtu mediálních textů
Sumář: Bílý kruh bezpečí; téma "domácí násilí"; období 1.1.-30.6.; regionální média - tištěná, rozhlas, TV (tj. nepatří sem obsahy celostátních časopisů, deníků; nepatří sem internetové obsahy).
Analýzy 5 a 6:
Vaším úkolem bude vyhledat pomocí databáze Anopress mediální příspěvky referující v letech 2010 a 2011 (tj. v období od 1.1.2010 do 31.12.2011) o aktivitách organizace Bílý kruh bezpečí v oblasti domácího násilí. Do svého výzkumného vzorku máte zařadit všechny příspěvky v celostátních českých tištěných periodikách, v rozhlasovém a televizním vysílání, které odpovídají kritériu "bulvární" (pokud si se zařazením médií nejste jisti, začleňte vaši úvahu do metodologie rešerše).
Sumář: Bílý kruh bezpečí; téma "domácí násilí"; bulvární celostátní média - tištěná, TV (tj. nepatří sem obsahy regionálních mutací deníků, např. Mladé Fronty Dnes, nebo Sedmičky; nepatří sem internetové obsahy).
Analýzy 7 a 8:
Vaším úkolem bude vyhledat pomocí databáze Anopress mediální příspěvky referující v roce 2011 (tj. v období od 1.1. 2011 do 31.12. 2011) o aktivitách organizace Bílý kruh bezpečí v oblasti domácího násilí. Do svého výzkumného vzorku máte zařadit všechny příspěvky v celostátních českých tištěných periodikách, v rozhlasovém a televizním vysílání, které odpovídají kritériu "seriózní", respektive "infotainementová" (laicky řečeno – mělo by se jednat o média, která nelze označit za "bulvární"; s vyšším či nižším podílem/aspirací na seriózní žurnalistiku; pokud si se zařazením médií nejste jisti, začleňte vaši úvahu do metodologie rešerše).
Sumář: Bílý kruh bezpečí; téma "domácí násilí"; "seriózní" celostátní média - tištěná, TV, rozhlas (tj. nepatří sem obsahy regionálních mutací deníků, např. Mladé Fronty Dnes, nebo Sedmičky; nepatří sem internetové obsahy).