Jana Hajnová, Jana Hnízdilová, Alena Paulová Reflexe hesla Jane Campion Existující heslo ve Wikipedii v anglické verzi je po jazykové stránce srozumitelné a dobře strukturované, avšak obsah u jednotlivých kapitol je velmi stručný. Genderový aspekt režisérčiny tvorby není v rámci hesla ve Wikipedii zmiňovaný vůbec. Pouze v úvodu je zmíněna její nominace na cenu Akademie za režii, a to v souvislosti s tím, že byla druhou ze čtyř nominovaných žen. Bylo by vhodné doplnit informace týkající se jejího vzdělání a kariéry, studia umělecké a posléze filmové školy, dokončení studií a jejího působení v Australien Women Film unit. U filmů, které režírovala, jsou na Wikipedii uvedeny pouze velmi stručné údaje týkající se především herců, kteří v daném snímku účinkují. Zde by tedy bylo vhodné (alespoň u některých filmů) doplnit jejich stručný obsah, a to jak v daném filmu Jane Campion dokázala uplatnit genderové hledisko. Zvláštní pozornost by bylo vhodné věnovat filmu The Piano, který režisérku nejvíce proslavil. Dále doporučujeme přidat sjednocující genderový aspekt režisérčiny tvorby, její zaměření na ženy, které jsou jistým způsobem na okraji společnosti, a nemohou nebo nejsou ochotny se přizpůsobit hlavnímu proudu – díky zaměření na tuto problematiku je často Jane Campion označována jako feministická režisérka. Otázky, na které by mělo odpovědět nové heslo, by mohly znít následovně: · Existuje nějaká linie, která spojuje celoživotní tvorbu režisérky? · Jaké je postavení žen v jejích filmech? · Existují nějaké genderové aspekty, kterým Jane Campion věnuje zvláštní pozornost? · Je možné vysledovat, jak autorčin osobní život ovlivnil její profesionální tvorbu a její pohled na role žen ve společnosti? (jestliže ano, tak jak)