sipka samotna Virtuální AC paticka zmensena Co jo je? * AC realizované po internetu nIndividuální modelové situace (dilemata apod.) nVelká skupinová modelová situace nPersonální rozhovor nMožné volitelné součásti – psychodiagnostika, videonahrávky účastníků Dilemata •Běh kolem rybníka •Se spolužákem po letech * ØProces – Výsledek ØOsobnost – Role ØVnitřní svět jednoduchý – složitý ØVnější svět obtížný – snadný paticka zmensena Modelová skupinová situace Cirkus •Skupinová situace obsahuje individuální a skupinové řešení, na vlastnosti usuzujeme z rozporu těchto řešení a diskuse vedoucí ke skupinovému řešení * ØAktivita – Vliv ØStrategie – Operativa ØProcesy – Vztahy ØVýkon – Nápady (invence) paticka zmensena Vyhodnocení T-test vProjektivní test, kdy mají kandidáti vytvářet dramatické příběhy k jednotlivým obrázkům. (7 minut můžou i překročit) vOriginální TAT vychází z hypotézy, že se v příbězích, které člověk formuluje, zračí vnitřní představy o mezilidských vztazích (jakási „schémata“), která si v sobě nosí. Pokud např. příběhy vyprávějí o vztahu autority a kárané osoby, která se před ní „klepe“, ukazuje to na představu o vztazích mezi lidmi, které kandidát nejen očekává, ale může se do podobných situací i sám dostávat. vHledáme tedy vzory, které se opakují, aby bylo možné formulovat interpretaci. • paticka zmensena paticka zmensena Vyhodnocení T-test •Rozmazaná fotka (zmenšená) •Text, který vytvořil účastník •T-Test (1.) •4 •3 •2 •1 •1 •2 •3 •4 • •NEEDS (popud zevnitř) • • • • • • • • •PRESS (stimulace zvenčí) •POPIS • • • • • • • • •INTERPRETACE •EMOCE • • • • • • • • •KOGNICE •PROCES, DĚJ • • • • • • • • •VÝSLEDEK, CÍL •PŘÍLEŽITOSTI • • • • • • • • •HROZBY A LIMITY •KRÁTKÁ INTERPRETACE • • • C:\Users\hronik\Desktop\Psycholingvistika\Conflict 3.jpg Dialog simulátor •Automatické vyhodnocení •Srovnání s referenční skupinou (zde ostatní studenti) * ØPočet kroků (7-19) ØČas (dle počtu kroků za minutu) * •Výsledek na osách Rychlost a Přesnost paticka zmensena paticka zmensena Vyhodnocení v systému VAC •Základní postup a orientace qZáložka Interpretátoři qZobrazit skupinu Studenti (zobrazí se student, kterého budete hodnotit) qKliknout jednou na symbol očí (neklikat na jiné symboly) qKliknout na jméno účastníka qNásleduje interpretace a hodnocení dle kritérií qHodnocení je v rozsahu 0-4 na dvou stranách, označuje se vždy jen krajní hodnota qPrůběžně ukládat přes tlačítko qNeobnovovat stránku (nepoužívat F5), neklikat na tlačítko vyhodnotit qNakonec opět uložit, odhlásit se * paticka zmensena Stupnice hodnocení •0 •Nedostatečná, „ohrožující“ úroveň, omezující i další kompetence. Kritérium projevu se nevyskytuje vůbec, nebo zanedbatelně. •1 •Podprůměrná, limitující úroveň. Kritérium se projevuje velmi málo. V dané oblasti lze formulovat systematický rozvoj s cílem umenšení slabých stránek. •2 •Postačující minimální úroveň. Projevy dle kritéria se přiměřeně vyskytují. Avšak ne v optimální úrovni, nebo jsou oslabeny projevem kritéria opačného. Rozvoj se zaměřuje na umenšení slabých stránek a posílení silných. •3 •Optimální úroveň. Hodnocené kritérium je výrazně zastoupeno v projevu. Lze formulovat dílčí oblasti zlepšení. Rozvoj se zaměřuje na posílení silných stránek. •4 •Excelentní úroveň. Velmi výrazně se projevuje tímto způsobem. Nelze formulovat žádnou oblast ke zlepšení. Virtuální development interview •Čtyři části, souhrnně hodnoceny a interpretovány dohromady • ØKonkrétní (uvádí příklady) – Zobecňující ØAutorství, internalismus – Vliv druhých a okolí ØKonzistentnost odpovědí – Situačnost, snaha přizpůsobit se ØVymezující, dávající hranice, limity – Otevřený, sdělující, bezbariérový paticka zmensena Hlavní principy vytváření psané zprávy qPodstatné, vystihující, pozitivní na začátek shrnutí qZhodnocení v oblastech interpersonálních dovedností, sebeřízení a řešení úkolů qU konkrétních úkolů a situací, dle jejich kritérií qHlídat si formulaci vět (pozitivní formulace, málo používat zápory ne-), obrátit negativní v pozitivní qVíce silných než slabých stránek (alespoň vizuálně) qV doporučení k rozvoji se zaměřit na slabé i silné stránky, jejich kompenzaci či rozvoj q paticka zmensena sipka samotna paticka zmensena •Děkujeme za pozornost