Příloha č.2: Mapy rozšíření a Jelen evropsky migrací významných druhů velkých savců VCHÚ Výsíi >■( A nljviii přrtíp<*l*»*».' A )Í.|H» J«*juí;' A A Rvs ostrovid VCHU Vlk Migrace A htňvfíl pt&ůzanů • A pr^iiAírtJý ptodpci A ňJawiIJacJoucr • A ťhíiA^ii piokäzané • pBfjocĎiľŕrK píertiokrÄí^rif. A nateší jita******* 0 o moifiy budoucí 50 0 50 100 150 Kilometers (snopmi ftt&w O • v 0 « O v © v o >jť ;ľ:f:..J lu/eiW T Příloha č.3: Mapa průchodnosti dálniční sítě CR pro velké savce Průchodnost óětmčnich komuntkeci Príloha č.4 Hlavní konstrukční typy ekoduktů Typ tunelovitý je vhodný pro použití v hlubokých zářezech, výhodou je možnost vegetačních úprav zajišťujících propojenost biotopu, a tím vytvoření předpokladu pro migraci nejširšího spektra druhů. Nevýhodou je obvykle vysoká finanční náročnost Typ s hyperbolickým půdorysem může být za optimálních podmínek a při dokonalém provedení rovněž využíván i velkými druhy savců včetně jelena Typ klenutý - pro použití v rovinatém terénu Příloha č.5 Schémata jednotlivých typů průchodů Nadchody (N) Most přes silnici lund Podchody (P) Propusty Rámový propust Mosty na silnici Trubní propust Most víceúčelový, s přechodem vodoteče Mosty speciální Most velký, přirozený a} Most í bočními křídly b) Most s optickou a hlukovou zábranou Príloha c.6 Fotodokumentace Foto 2 - Hkodukt tundavitého typu u Lipníku nad Bečvou Foto 3- Ekoduki s hyperbolickým půdorysem (u Luxemburgu) je pruwJeině n/i\án srnci /věří. jelenem, je/evcem ale i dalšími druhy Foto 4 Sie/.ka /věře vedoucí přes lento ekodukt Kolo 5 - Rámový typ propustku - nejvhodnější řešení Kolo 6 - Jímky před propustky vytvářejí Oas to smrtelně pasti pro obojživelníky ;i drobně savue Kotu 7 - Trubm" propusiek - tento typ může slou/it jako průchod pou/e pokud není proíťkan vodou nebo při /iimr/u v zimním období Fotu 8 - Značný vliv na využitelnost mostů pro migraci živočichů má úprava podmosti. V ybe tónován á koryta recipient ů a betonové zpevnění podmosti může /cela /likvidovat migrační význam mostů (Dl 1} Foto 9- Průehodnosi ome/uje mké Štěrkově /pevnění podmosti (Dl 11 Folo 11 - Dálniční oplocení - pokud je oplocení umístěno až vně zeleného pánu nu zářezech a náspech. zvĚř se Četnými otvory dostává do zaplaceného prosioru (Dl) Foto 12 - Podstatný vliv na funkčnost oplocení má také napojení oplocení na mostní kun s tru kec. Při nedokonalém napojení se zvěř v těchto místech rovněž snadno dostává do prostoru me/.i plot a dálnici (D5) Folo 13 - V místečtí ukončení svodidel dochází často k úrazům zvířat Foto 14 - Třílciý losí býk, který byl v červnu 2(X)I při své migraci 2 Polsku /ustaven u Humpolce dálnicí Dl