Služby zaměstnanosti a práce s nezaměstnanými

Týden 9

Programy vzdělávání a pracovního výcviku – typy, cíle, efekty (Horáková)

Role vzdělání a kvalifikace v současné společnosti. Koncept lidského a sociálního kapitálu. Význam vzdělávacích a výcvikových programů v kontextu evropského pracovního trhu. Rekvalifikace v ČR, jejich efekty.

 

Povinná četba

  • Horáková, M.; Rákoczyová, M. 2003. Přínosy rekvalifikací pro znevýhodněné skupiny nezaměstnaných. In Sirovátka, T., Mareš, P. (ed.): Trh práce, nezaměstnanost, sociální politika, Brno: Masarykova univerzita ( str. 202-219)
  • Grubb, N. W., Ryan, P. 1999. The Role sof Evaluation for Vocational Education and Training. Kap. 1 Conception of vocational education and training: variety, kausality, and implications for evaluation. Pp. 8-20. Ženeva: ILO
  • Hora, O., Sirovátka, T., Tomešová Bartáková, H., Vyhlídal, J. 2009. Hodnocení programů aktivní politiky zaměstnanosti realizovaných v roce 2007 se zaměřením na rekvalifikace (struktura, cílenost, krátkodobé a střednědobé efekty na opuštění evidence). Pp. 28-41. Brno: VUPSV (Dostupné on-line na http://praha.vupsv.cz/Fulltext/vz_300.pdf)

 

Rozšiřující četba

  • Horáková, M., 2011. Pracovní vzdělávání a výcvik: podpora zaměstnatelnosti nebo iluze? Přínosy rekvalifikací pro zaměstnatelnost účastníků (s přihlédnutím k postavení ohrožených skupin). Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita.
  • Horáková, M., Hora, O., Vyhlídal, J. 2010. Hodnocení přínosu projektů Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů. Pp. 63-65. Brno: VÚPSV (Dostupné on-line na http://praha.vupsv.cz/Fulltext/vz_312.pdf)
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1423/jaro2013/VPL124/um/7423897/