Celkové hodnocení aaa[MV1] Silné stránky Slabé stránky § aaa § aaa Přehled kompetencí Maximální výkon Název kompetence aaa Název kompetence aaa Název kompetence aaa Název kompetence aaa Název kompetence aaa Popis chování v modelových situacích Název modelové situace aaa[MV2] Název modelové situace aaa ________________________________ [MV1] Závěry o schopnostech a dovednostech člověka Celkové hodnocení, silné / slabé stránky i hodnocení kompetencí by mělo být formulováno do podoby závěrů o schopnostech a dovednostech člověka (účastník umí, dokáže, má takové předpoklady a rezervy) nikoliv jako závěr o chování v modelové situaci (v modelové situaci se účastník nějak choval). Příklad závěru o schopnostech a dovednostech člověka: Na svěřený úkol se dokáže plně soustředit a k jejich plnění přistupuje aktivně. Příklad na závěr o chování v modelové situaci: Při práci je celou dobu aktivní, její soustředění nepolevuje. Tvrdé a citlivé formulace Doporučuji psát zprávu citlivě. Naším cílem je, aby účastník informace přijal a ne se proti nim bránil. Citlivá formulace znamená, že při zachování obsahu myšlenku sdělíme mírněji (příklad 2). Příklad 1 Nezajímá se o názory ostatních, nemá tendenci se na ně ptát. Příklad 2 Projevuje menší zájem o pohled druhé strany, na názor druhých se příliš neptá. [MV2] Přímá řeč [MV2]Přímou řeč lze do popisu zakomponovat různými způsoby. Příklad 1 Po přečtení zadání se ptá ostatních: „víte, jak vypadá Káča?“ [MV2] Příklad 2 Po přečtení zadání se ptá ostatních, jak vypadá Káča. Naším cílem je, aby byl popis přehledný, srozumitelný a dobře se četl. Proto doporučuji využít variantu 2. Citovat přímou řeč doporučuji v situaci, kdy jí chceme dokreslit uvedený popis. Příklad Ostatní pobízí k aktivitě (Tak dělejte!). Úsporné uvádění myšlenek Popis by měl být psán úsporně. Stejné věci lze říct složitě (příklad 1) nebo jednoduše (příklad 2). Příklad 1 Reaguje na jinou členku skupiny ohledně jejích nejasností poukázáním na formulaci použitou v zadání („Tady je v zadání, že mohou přežít tři.“). [MV2] Příklad 2 [MV2]Člence týmu vyjasňuje zadání („Tady je uvedeno, že mohou přežít tři.“). Spisovná čeština Do zprávy patří spisovná čeština. To platí i pro případ, kdy účastník mluví hovorově (za předpokladu, že se úpravou do spisovné češtiny nezmění význam řečeného). Závěrečný odstavec Obsahuje hodnocení chování v modelové situaci. Doporučuji jej psát v minulém čase. Příklad Po celou dobu řešení úkolu byla aktivní. Do řešení zapojovala i ostatní členy týmu. Reagovala na dotazy ostatních, zohlednila jejich potřeby.