Vzdělávací politika a rozvoj lidských zdrojů
Týden 12
Analýza a evaluace vzdělávací politiky (Horáková)
Hodnocení vzdělávacích systémů obecně a ve vztahu k různým stupňům vzdělávání. Kvalita a dostupnost vzdělávání. Individuální a společenská návratnost investic do vzdělávání. Analýza a prognózování vzdělanostních potřeb jako předpoklad efektivní vzdělávací politiky.
Povinná četba
- Potůček, M. a kol. 2005. Veřejná politika. Praha: Slon. Kap. 11 Vzdělávací politika (s. 277-309).
- Horáková, M. 2010. Význam konceptu lidského kapitálu v ekonomické teorii v době ekonomické recese. Fórum sociální politiky. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 4, 6, od s. 2-10, 9 s. ISSN 1802-5854.
- Horáková, M. 2011. Empirické zhodnocení významu lidského kapitálu v době ekonomické recese. Fórum sociální politiky, Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 5, 1, od s. 2-12, 11 s. ISSN 1802-5854
- Lingard, B., Sellar, S. 2013. Globalisation and Sociology of Education Policy: The Case of PISA.. In Brooks, R., McCormack, M, Bhopal, K. (eds.). 2013. Contemporary Debates in the Sociology of Education. London: Palgrave Macmillan.
- Santiago, P., Gilmore, A., Nusche, D., Sammons, P. 2012. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání. Česká republika 2012. OECD Publishing. Dostupné on-line na: http://www.csicr.cz/getattachment/a6311b50-169c-4e5e-9d92-a6f70aafe0f1
Rozšiřující četba
- Kalous, J.; Veselý, A.(eds.). 2006. Vybrané problémy vzdělávací politiky. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1262-3. Kap. 1 (s. 7-24), 7 (s. 93-101), kap. 9 (s. 117-130).
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1423/jaro2014/VPL151/um/46958127/