Kuchařka: I. Řekni mi tři nejdůležitější knihy a tři nejdůležitější autory Tvého života: Vyjmenuj pět knih, které Tě z hlediska environmentalistiky nejvíce ovlivnili: ' bmx mStí\T~TfiMMAK€ . Hfl^ hWY U&V-TAM tyfe /• Pokud mezi nimi není ani jedna česká, prosím doplň alespoň dvě takové české: Odkdy dokdy jsem v organizaci působil? ^2. . V jaké pozici jsem v organizaci působil? ^A?)Řídící funkce (rada, vedení organizace, vedení kampaně) ^ * Oik^l ^Výkonná funkce (zaměstnanec k určitému tématu, přímý podřízený vedoucí funkce organizující další zaměstnance či dobrovolníky, redaktor časopisu ap.) ^CľjAktivista-dobrovolník bez řídící funkce. ^Z-L\V (v jakých letech jsem měl funkci A. B. C.) Věk + pohlaví (|i a jako první mu dáš vyplnit prázdnou časovou osu k zanesení podle něj pěti nevýznamnějších událostí, které se nějak pojí s Hnutím Duha (pokud nebude vědět rok tak jen se napíše událost a rok si doplníme sami) a dále ať do stejné prázdné osy vyznačí dobu kdy měl k organizaci podle vlastního pocitu nejblíže. A pak mu dáš další mapy podle toho co jsme připravili, takže: II. Dáš mu mapu, kterou označíš jako A a řekneš mu, ať zanese (barevnou pastelkou či fixem) A. Míra aktivismu organizace (což řekneš, že to má vyjadřovat cosi jako kombinaci počtu dobrovolníků v kombinaci s časem, který organizaci věnují - jak moc byla organizace občansky (neplacené aktivní) to ať tam zanese a když nebude vědět v určitém období, tak to ať tam tu čáru vůbec nekreslí v tom období co neví (vše jen jedna křivka jednou barvou) A dále stejně u B. Míra profesionality organizace (souhrn následujících kritérií: počet placených zaměstnanců, věnujících se určitým tématům, míra odbornosti produkovaných materiálů) - opět vše jen jedna křivka jednou barvou C. Míra aktivity organizace (s trojím odčleněním tedy trojím oddělením narvou - míra aktivit přímých akcí, míra aktivit odborně-lobbyistických, míra aktivit obrácených k chodu organizace) D. Finanční síla organizace (vše jen jedna křivka jednou barvou) E. Radikalita organizace (míra odlišnosti názorů organizace od většinové společnosti, míra ochoty k přímým akcím) (vše jen jedna křivka jednou barvou) F. Míra demokratičnosti organizace (možnost členů organizace ovlivnit rozhodnutí přijímaná vedoucími představiteli, jsou vedoucí představitelé voleni, zpětná vazba) (vše jen jedna křivka jednou barvou) G. Míra sporů uvnitř organizace (spory o charakteru a fungování organizace a tématické spory - to ať zatrhne dvěma různýma barvama) H. Vztah organizace ke státní moci (počet aktivit, které jsou koordinovány se státní mocí nebo počítají s její kooperací) (vše jen jedna křivka jednou barvou) Jde o to jak to cítí, že to bylo. Pouze, když vůbec neví ať v tom místě nezatrhuje. III Dále ho necháš nakreslit (ne déle než 5 minut na to má) strom - to je celé zadání - má A4 a nakreslí strom (dáš mu tužku a pastelky následujících barev před něj - zelenou, žlutou, modrou, červenou, černou) to je vše. A hned na to musí nakreslit (opět pastelky,ale teď už celou sadu (těch 12 nebo okolo 12) - proplatím ©. Erb, který ho vyjadřuje, který by si mohl připnout na bundu a byl by to on jako vyjádření. Maximálně 7 minut kreslení. A teprve až to dokreslí, tak mu řekneš, že ještě má připsat tři nejbližší lidi (když se bude ošívat tak řekni, že každý máme tři nejbližší lidi a pokud víc, tak může ty prostě úplně nejbližší i když jich bude pět nebo sedm) taky ve formě erbů. Také formát A4. IV. Dál mu nastíníš následující situace a on bude muset říct jak by se rozhodnul, ale musí také říci, které motivy (co!) by ho k rozhodnutí vedlo. Nikdo nebude vidět, lo co napíše (jen já a Ty a bude to anonymní - zdůrazni): A zdůrazni ať se zamýšlí a odpovídá podle toho jak by jednal, když si to představí! 1. Koná se demonstrace za prokazatelně dobrou věc (v očích toho kdo vyplňuje) a ten kdo jí vede je hledán za aktivity v souvislosti s touto věcí policií. Policista se toho kdo vyplňuje zeptá, zda ho nezná (toho kdo demonstraci vede) a jestli ví kde bydlí a jak se jmenuje (ten kdo vyplňuje to ví). Bude nebo nebude lhát policistovi a jaké motivy hodnoty ho k tomu povedou? 2. Velmi dobrý kamarád řídí auto, tam kde se smí jezdit pouze 50 km/h rychlostí 70 km/ za hodinu a nikoliv vlastní vinou srazí chodce. Já (ten kdo vyplňuje) to vidím a následně jsem vyslýchán. Budu kamaráda krýt a řeknu, že jel jen 50 km/h nebo budu mluvit pravdu a vystavím svého kamaráda trestnímu stíhání? Jaké motivy ho k tomu či onomu povedou? 3. Hypoteticky! se dopustí nevěry (např. v mírné opilosti s dívkou, kterou má rád, ale nemiluje na miluje svou ženu) a jeho žena dostane anonymní dopis - udání o této nevěře. Bude lhát své ženě nebo bude mluvit pravdu i když jí to může hodně ranit a mít dalekosáhlé následky! Opět motivy vedoucí k tomu! 4. Je první týden v zaměstnání, ve kterém má na starosti nákup materiálů pro společnost ve které pracuje a je v zaučení již zkušeného nákupčího. V průběhu zaučení zjistí, že nákupčí domlouvá zakázky tak, že z nich něco „kápne" i jemu do kapsy a tak to dělají nejspíše všichni. Zdá se, že vedoucí nákupčímu silně věří a stížnost dopadne spíše špatně pro toho kdo na to upozorní. Co by dělal a jaké by ho k tomu vedli motivy. 5. Je válka. Zajal nepřátelského vojáka, který ví informaci, která zachrání celou jednotku, které velí pokud jí z něj dostane - pokud ne, všichni v jednotce patrně zemřou. Použije v takové chvíli mučení (nic jiného nezabralo) nebo ne? A jaké jsou motivy. V. Keirseyho test temperamentů: Narrative room: A J s a non fed ^ fefc-M^ rve i c (stüui jem '^J^Tittd^ J i Pt?^ Má litdiirT -mni/ -miY o Pni/rit: I F/2 0c fár WtiJiV Tont', ,w j£l ?oC(cj£ 2Mr wft Tu ŕt/r hft^Y Mls* ^° ?>flf sHn>( cot" M [fj>&lfit)* f f Í<¥~^R/p M==5^/V?/6 atbpce t/lfrOCJ í/ĹAJľ^h' l/AomiAff, ttennto Atf&unSM- pp0 wtJ&^ri//. ¥(Z^j?ntT SPoPJ n^7( C&jfťov ľCĹ I V č/r c Ĺ- Tlivou /f z_~tfVK&^ Sl^^cT^oSr-f * 3>WH&. mil/c (T, nvľ^w j£ repeal ' All r 1989 HV r— kotvo \ 2 oco JO wem 1991 1993 ,995 1997 199, ^ ^ Časová osa / 2005 2006 2008 Zkratka kritéria: V Jméno a příjmení respondenta: Datum: Zkratka kritéria: Jméno a příjmení respondenta: Datum: ZUU1 2003 2005 2006 2008 Časová osa Časová osa